سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمارش معکوس برای ساخت مرکز بزرگ تربیت دانش‌آموزان مسلمان در انگلیس

اين مدرسه چند منظوره پاييز سال 2014 آغاز به كار خواهد كرد و اولين مدرسه اسلامی رايگان در بريتانيا خواهد بود که هدفش فراهم آوردن امكانات آموزشی طراز اول برای 700 دانش ‌آموز به منظور آماده كردن آن ‌ها برای ورود به دانشگاه‌های برتر است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بنابر آمارها حدود 2.5 ميليون مسلمان در بريتانيا زندگی می ‌كنند و بر اساس سرشماری سال 2011، اسلام سريع‌ ترين دين در حال رشد در این کشور است و به همین خاطر مسئولان انگلیسی مجبور به تن دادن به برخی خواسته های قانونی مسلمانان شده اند..

با توجه به اینکه در حال حاضر حدود 400 هزار دانش ‌آموز مسلمان در مدارس بريتانيايی تحصيل می ‌كنند و حدود 7 هزار مدرسه دينی هستند در این کشور وجود دارد، اما اكثريت اين مدارس، مسيحی هستند و حال مسلمانان به فکر افتاده اند تا یک مرکز بزرگ تربیت دانش آموزان مسلمان را راه اندازی کنند.

پس از ماهها تلاش، اکنون مسلمانان شهر بلك‌برن در شمال غربی انگليس در انتظار تأييد طرح ساخت اولين مدرسه اسلامی رايگان از سوی مسئولان شورای اين شهر هستند. درخواست ساخت اين مدرسه اسلامی پس از ماه‌ ها كار دقيق تهيه و برای دريافت مجوز به مسئولان بريتانيا تحويل داده شده است.

در صورت تصويب، اين مدرسه چند منظوره پاييز سال 2014 آغاز به كار خواهد كرد و اولين مدرسه اسلامی رايگان در بريتانيا خواهد بود که هدفش فراهم آوردن امكانات آموزشی طراز اول برای 700 دانش ‌آموز به منظور آماده كردن آن ‌ها برای ورود به دانشگاه‌های برتر است.

به گفته مجریان این طرح، اين مدرسه اسلامی به صورت رايگان فرصت ‌های ارزشمندی را برای دانش ‌آموزان مسلمان و حتی غيرمسلمان فراهم خواهد آورد تا به خوبی تحصیل کنند و در آینده مبلغان تحصیل کرده ای برای دین اسلام باشند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.