سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگراني فرانسه از وضع زندانيان فلسطيني

فرانسه در باره وضع زندانيان فلسطيني که مدت طولاني در اعتصاب غذا به سر مي برند ابراز نگراني کرد و از مقامات رژيم صهيونيستي خواست نسبت به پايان غم انگيز اين موضوع حساس باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ فيليپ لاليو سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه تصريح کرد:ما درباره وضع زندانيان فلسطيني که در اعتصاب غذا هستند بسيار نگرانيم. به ويژه کساني که در بازداشت اداري در اسراييل هستند و وضع سلامت آنها طي روز هاي اخير وخيم تر شده است.

وي افزود:با توجه به اصول انسان دوستانه ما از مقامات اسراييلي مي خواهيم نسبت به احتمال پايان غم انگيز اين ماجرا حساس باشند و تدابير مناسب فوري اتخاذ کنند. سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه تاکيد کرد:فرانسه يادآور مي شود که بازداشت اداري بايد يک اقدام استثنايي با مدت محدود است و بايد با رعايت تمام تضمين هاي حقوق اساسي باشد.

سامر العيساوي ، جعفر عزالدين، ايمن شراونه و طارق غعدان چهار زنداني فلسطيني هستند که از چند ماه پيش در اعتراض به سياست بازداشت اداري اسراييل و نيز بد رفتاري با آنان اعتصاب غذا کرده اند.

کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز شنبه پس از برگزاري تظاهرات همبستگي با زندانياني اعتصاب کننده در کرانه باختري، از اسراييل خواست به تعهدات بين المللي خود در زمينه  حقوق بشر عمل کند.در بهار سال 2012 ، 1600 تا 2000 فلسطيني در اسراييل در اعتصاب غذاي جمعي شرکت کردند که اين موضوع در نهايت به توافق نامه چهاردهم مه با مسئولان زندان اسراييل منجر شد.يکي از خواست هاي اصلي اعتصاب کنندگان آزادي زندانياني بود که در بازداشت اداري به سر مي بردند.



برچسب ها: زندانی ، فرانسه ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.