سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هداياي فراوان خاندان حاکم عربی به آمریکا

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به افزایش هدایا و کمک های کشورهای امارات و قطر که به مناسبت های مختلف به آمریکا داده می شد، نوشت چنین هدایایی باعث شک و تردیدمسوولین آمریکایی به نیت های دهندگان آن شده است

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه واشنگتن پست آمریکایی در گزارشی با موضوع هدایا و کمک های هر کدام از کشورهای قطر و امارات متحده عربی به آمریکا نوشت: این دو کشور از سال 2005 تاکنون کشورهایی بودند که هر چند مدت یک بار چک های 100 میلیون دلاری برای آمریکا می فرستادند.

 روزنامه آمریکایی در ادامه اضافه کرد: این کمک ها که گاهی اوقات از حساب خانواده های حاکم به حساب های دولت آمریکا واریز می شد به مثابه تشکر از ایالات متحده برای به عهده گرفتن آموزش خاندان حاکم در دانشگاه ها و درمان آن ها در بیمارستان های آمریکایی بود.

 در سال 2005 از سوی نماینده سفارت امارات در واشنگتن تماسی با اداره کل آموزش و پرورش آمریکا گرفته شد و به آنان کمک های مالی برای جبران خسارت های ناشی از طوفان هایی که مدارس زیادی در اثر آن تخریب و افراد زیادی کشته شدند، ارائه شد.

 نماینده سفارت امارات در این تماس تلفنی گفت: " به ما بگویید، چه می خواهید و چه نیازهایی دارید" . و از ان جا که اداره آموزش و پرورش آمریکا خود جبران خسارت مدارس تخریب شده را به عهده گرفت سفارت اماراتی اعلام کرد در برابر کتاب های دانش آموزان که در طوفان تلف شد به هر دانش آموزی در ایالت یک کامپیوتر اختصاص می دهد.

وجود چنین حجمی از کمک های نقدی و غیرنقدی در سال 2006 باعث شک و تردیدهای زیادی به نیت های امارات شد و خانواده حاکم امارات در پاسخ چنین شک و تردیدهایی گفت: " ما در برابر آموزش فرزندان آمریکا مسوول هستیم، ما تحصیلات خود را در آمریکا گذراندیم و با نظامیان آمریکایی در افغانستان و لیبی همراه بودیم، گذشته از ان ما بزرگ ترین بازار محصولات شما هستیم." از سال 2005 تاکنون به مناسبت های مختلف روز به روز به میزان کمک های کشورهایی همچون قطر و امارات به ایالات متحده آمریکا افزوده می شود.



                                                        آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: امارات ، آمریکا ، واشنگتن ، قطر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.