سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ديدار "كوجي هانه‌دا" با پژمانفر عنوان شد

نقش موثر ارتباطات مردم ايران و ژاپن در تحكيم همكاري‌هاي دو كشور

"كوجی هانه‌دا"، سفیر جدید ژاپن در تهران صبح امروز با نصرالله پژمانفر، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی مناسبات سیاسی و فرهنگی دو کشور، گسترش مناسبات دوستانه ایران و ژاپن را در همه عرصه‌ها به ویژه روابط پارلمانی خواستار شد و گفت: گسترش مناسبات پارلمانی ایران و ژاپن در کنار روابط رسمی و دیپلماتیک موجب تحکیم و تقویت ارتباطات در عرصه‌های مختلف می‌شود.

وی با برشمردن ویژگی‌های مشترک مردم دو کشور از جمله حفظ و پاسداشت سنت‌ها و باورهای ملی افزود: افزایش ارتباطات میان مردم دو کشور در نزدیکی دیدگاه‌ها و تحکیم همکاری‌ها مؤثر خواهد بود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات سراسری در ژاپن و همچنین تشکیل گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران در مجلس ژاپن، درباره تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه دو کشور در عرصه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش مؤثر نمایندگان مردم در تقویت درک متقابل و توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه، افزایش دیدارها و مبادله هیئت‌هایی از گروه‌های دوستی پارلمانی را خواستار شد.

"کوجی هانه‌دا" نیز در این دیدار با اشاره به نقش مؤثر ارتباطات پارلمانی دو کشور گفت: در طول دوره مأموریتم در جهت توسعه و گسترش مناسبات دوستانه تلاش خواهم کرد.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور، افزایش همکاری‌های پارلمانی دو کشور را خواستار شد.

سفیر جدید ژاپن در تهران در پایان ابراز امیدواری کرد مناسبات دوستانه میان دو کشور گسترش یابد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ژاپن ، مجلس ، ایران ، سفیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.