سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي‌نژاد:

فشار دشمنان نوعي هديه است/ دولت از حركت هاي پرشتاب علمي پشتيباني مي‌كند

رئيس‌جمهور با بيان اينكه حتي سخت‌ترين دشمني‌ها هم رنج حساب نمي‌شود و رنج حقيقي زماني به وجود مي‌آيد که انسان از شأن حقيقي خود پايين مي‌آيد، گفت: فشار دشمنان خود نوعي هديه است چرا که موجب پيشرفت و اعتلاي انسان است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم تقدير از دانشجويان نمونه سراسر کشور آنان را جواناني مومن، مصمم و عالم توصيف کرد و گفت: آرزو داريم که همه جوانان کشورمان به قله‌هاي بالاي عزت و پيشرفت برسند و زيباترين لحظه براي ما زماني است که يک شکوفه به ميوه ارزشمندي تبديل شده است.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه انسانيت وجه مشترک همه بشريت است، افزود: حقيقتي که خداوند در درون انسانها به امانت گذاشت و باعث تفاوت انسان با ساير موجودات گرديده قدرت تصميم‌گيري است که انسان با اتخاذ تصميم درست به کمال والا دست مي‌يابد.

وي ادامه داد: در بستر اصلي آفرينش يک حرکت تکاملي در بين همه موجودات وجود دارد که با يک نگاه موضعي مي‌بينم ساير موجودات در يک دايره بسته و محدود حرکت مي‌کنند و انسان تنها موجودي است که با اراده خود مي‌تواند هم به مقام والا دست يابد و هم به پايين‌ترين مراتب سقوط کند.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه خداوند فطرت الهي را در نهاد انسان به امانت گذاشته است، خاطر نشان کرد: انسان با تمرکز بر فطرت الهي خود مي‌تواند مراتب انسانيت را طي کرده و آيينه تجلي صفات الهي باشد بگونه‌اي كه همه زيبايي‌هاي هستي را بتوان در او مشاهده کرد.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه راه خدايي‌شدن بازگشت به فطرت الهي است، اظهار داشت: تکيه بر فطرت الهي و شکوفا کردن آن در وجود انسان باعث مي‌شود که همه استعدادها همچون کمال‌جويي و حقيقت آسماني در وجود انسان نمايان شود و براي شکوفايي اين استعدادها انسان نياز به علم دارد.

وي در ادامه افزود: علم پايه حقيقت انسان و فطرت الهي و اعتلاي او تا مرزهاي خدايي شدن است.

رئيس‌جمهور اظهار داشت: پايه علم و حدفاصل انسان و ساير موجودات تفکر، تعقل و انديشه است که اگر اين سه اصل از انسان گرفته شود با ديگر موجودات هيچ تفاوتي ندارد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه علم به معناي عام است که شامل معرفت هم مي‌شود، گفت: اصل تعقل، تفکر آسماني است که مانند حلقه اتصالي از آسمان براي انسان منتشر شده است و اين راه رسيدن انسان به جايگاه واقعي خود است.

وي خاطر نشان کرد: جامعه انساني بدون دانش بشري و بدون قدرت تعقل و تفکر هيچ است و خداوند ويژگي اختيار و انتخاب آزادانه را براي طي کردن مسير کمال در وجود انسان نهادينه کرده است.

احمدي‌نژاد افزود: همه زيبايي‌ها همچون کمال انساني، عدالت، محبت، ايستادگي بر حق و برپايي عدل و مقابله با ظالمان از ويژگي‌هاي با ارزش انساني است که اساس و پايه همه آنها علم است و اين علم از طريق انديشه و تفکر به دست مي‌آيد.

رئيس‌جمهور اظهار داشت: امروز فضاي عمومي کشور و جوانان عزيزمان مشحون از علم‌آموزي، عشق به تعليم، تعلم و طي کردن مدارج بالاتر علمي است.

وي ادامه داد: حتي سخت‌ترين دشمني‌ها هم رنج حساب نمي‌شود، رنج حقيقي زماني به وجود مي‌آيد که انسان از شأن حقيقي خود پايين مي‌آيد. فشار دشمنان خود نوعي هديه است چرا که موجب پيشرفت و اعتلاي انسان است.

احمدي نژاد با اشاره به سير پرشتاب و گسترده و عميق علمي کشورمان اظهار داشت: پيشرفت‌هاي علمي سالهاي اخير نشان مي‌دهد که عشق به علم و انديشه که ريشه در کمال انساني دارد، در درون ملت ايران ساري و جاري است و امروز اين ملت تصميم گرفته‌اند که از دروازه علم عبور کرده و به شهر سعادت وارد شوند، چرا که امروز توليدات و دستاوردهاي علمي کشورمان روز افزون شده است.

وي خاطرنشان کرد: هر آرمان و مکتبي داشته باشيم اگر به لحاظ علمي پيشرفته نباشيم، دفاع از آرمان و مکتب‌مان بسيار مشکل خواهد بود.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه علم، نقطه پاياني ندارد و هنوز در ابتداي راه هستيم، اظهار داشت: در يک مقطع تاريخي ايرانيان به لحاظ علمي در عرصه هاي مختلف علمي نظير طب، نجوم، عرفان و فلسفه، سرآمد جهان بودند و امروز بايد به جايگاه گذشته خود بازگرديم.

احمدي‌نژاد افزود: ايران در گذشته به دليل پيشرفت‌هاي علمي به عنوان مرجع علمي در جهان شناخته شده بود که ساير کشورها براي علوم مختلف خود با دانشمندان ايراني مشورت و آنها را جذب کرده و يا حتي کارشان به تهديد و غارت نيز مي‌کشيد و امروز بايد به آن جايگاه باز گرديم.

رئيس‌جمهور افزود: مسلماً پيشرفت‌هاي علمي امکانات مي‌خواهد و امکانات نيز تابع اراده انسان است، نه انسان تابع امکانات و اگر تصميم گرفتيد خدا نيز امکانات را فراهم خواهد کرد.

احمدي نژاد گفت : از پيروزي انقلاب اسلامي تا کنون روزانه 2.5 ميليون بشکه نفت فروخته مي‌شود که امروز با همان مقدار، ظرفيت دانشگاه‌ها، سهم توليد علمي و امکانات دانشگاه‌ها افزايش يافته است و باز هم مي توان آنرا گسترش داد.

رئيس‌جمهور تصريح کرد: بايد تمام فعاليت هاي علمي کشور را در يک راستا قرار داده و هم‌افزا کنيم.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه علم باعث عالم شدن انسان و هدايتگر اوست، اظهار داشت: هدايت ديني در مورد انسان عالم، تاثيرگذار است، انسان عالم قدر هدايت‌هاي آسماني را مي‌داند و انسان متفکر و دانشمند متوجه عالم هستي است نه انسان نادان.

رئيس‌جمهور گفت: حرکت پرشتاب علمي را بايد با قدرت ادامه داد و دولت نيز در اين زمينه پشتيباني‌هاي لازم را بعمل خواهد آورد.

در ابتداي اين ديدار تعدادي از دانشجويان در سخناني پيشنهادات و مطالبات خود را با رئيس‌جمهور در ميان گذاشتند كه تقويت ارتباط دانشگاه و صنعت، امکان عضويت در بنياد ملي نخبگان، ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر، انتخاب شدن به عنوان عضو هيات علمي، بورسيه تحصيلي و امکان تشرف به مکه مکرمه از جمله اين نکات و درخواست‌ها بود كه با موافقت احمدي نژاد همراه شد.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.