سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه يورش نظاميان صهيونيست به خانه هاي فلسطينيان

صهيونيست ها به منزل خانواده سامر العيساوي ، اسير اعتصاب کننده غذا يورش بردند و برادرش را بازداشت کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ؛ خبرنگار اين شبکه درباره يورش نظاميان رژيم اشغالگر به منزل خانواده سامر العيساوي اسير فلسطيني که مدت زيادي است اعتصاب غذا کرده است گفت: نيروهاي رژيم اشغالگر از چند روز پيش خانواده العيساوي را به وضوح هدف قرار داده اند بخصوص که اقدامات و تحرکات مردمي در حمايت از العيساوي افزايش يافته است. نيروهاي اشغالگر پس از نيمه شب به منزل خانواده العيساوي يورش بردند و به تفتيش منزل پرداختند و مادر و خواهر وي را از منزل اخراج  و سپس برادرش را بازداشت کردند. 

وي ادامه داد: نيروهاي اشغالگر پس از آن منازل دو برادر العيساوي و يکي از همسايگان را نيز بازرسي و وي را بازداشت و به مراکز بازجويي منتقل کردند.  نيروهاي اشغالگر گاه و بي گاه منطقه العيساويه را محاصره مي کنند و پيوسته به آنجا يورش مي برند و به تفتيش منازل و بازجويي از اهالي مي پردازند. يورش به منزل خانواده العيساوي نيز در همين چارچوب و با هدف تحت تاثير قرار دادن سامر العيساوي و خانواده وي انجام مي شود بخصوص که اعتصاب غذاي وي به نماد اعتصاب غذاي اسراي بازداشت شده در زندان هاي اسرائيل تبديل شده است. 

العمري در ادامه درباره تحرکات مردمي در حمايت از اسرا و استقبال بين المللي از اين تحرکات و تاثير آن بر اسرائيل گفت: روزهاي اخير شاهد تشديد تحرکات مردمي در حمايت از اسرا بود که به تدريج نتايج آن در عرصه بين المللي مشخص مي شود زيرا مواضع اتحاديه اروپا، اتحاديه عرب و ديگر سازمان ها و موسسه هاي حمايت از حقوق بشر مي تواند اسرائيل را تحت تاثير قرار دهد. اسرائيل نگران است و مي داند اگر يکي از اسراي فلسطيني در زندان هاي اين رژيم به شهادت برسد اوضاع وخيم تر مي شود به همين سبب مي کوشد به راه حلي دست پيدا کند بر همين اساس افسران اسرائيلي در همين خصوص دو بار در سه روز گذشته به مصر سفر کرده اند. 

اسرائيل به وضوح قوانين و توافقنامه هاي مربوط به تبادل اسرا را نقض کرده است و اين در حالي است که فلسطينيان از اين مسئله به هيچ وجه اطلاع نداشتند و بنا را بر حسن نيت اسرائيل گذاشته بودند تا اين که معلوم شد اسرائيل بند مربوط به امکان بازداشت مجدد اسراي آزاد شده در چارچوب تبادل اسرا را در ميان بندهايي که امضا شد، گنجانده است. اين بند به اسرائيل امکان مي دهد اسراي آزاد شده را به ساده ترين علت حتي نقض قوانين راهنمايي و رانندگي بازداشت کند تا ادامه دوران محکوميت خود را بگذراند. به نظر مي رسد اين مسئله فلسطينيان را به شدت تحت تاثير قرار داده است و اکنون تحرکات گسترده اي را آغاز کرده اند. 

وي ادامه داد: دادگاه عالي اسرائيل روز چهارشنبه موضوع اين بند را که به صورت مخفيانه در متن گنجانده شده است بررسي مي کند و برخي از وکلا و سازمان هاي حقوق بشر نيز از دادگاه مي خواهند اين بند را لغو کند تا اسرايي که دوباره بازداشت شده اند آزاد شوند. 




                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.

برچسب ها: نظامی ، فلسطین ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.