سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو انجمن ارولوژی خبر داد:

ارائه خدمات 700 ارولوژیست در هفته سلامت مردان

عضو انجمن ارولوژی با اشاره به فعالیت حدود یک هزار ارولوژیست در کشور اظهار داشت: 700 ارولوژیست در کشور آمادگی خود را برای همکاری در هفته سلامت مردان اعلام کردند و قرار است در مطب های مشخص شده به مردان ارائه خدمت کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛دکتر محمدرضا نوروزی در نشست خبری هفته ملی سلامت مردان با بیان این مطلب گفت: مردم می توانند با مراجعه به سایت www.iuanet.orgاز مکان و زمان حضور پزشکان اطلاع کسب کنند.

وی ابراز داشت: مردان سالانه 175 میلیون بار به پزشک مراجعه می کنند که اکثر این مراجعات غیر ضروری و برای بیماری های جدی نبوده است.

دکتر نوروزی با بیان این که 350 میلیون ویزیت در طول سال انجام می شود، ابراز داشت: به طور متوسط هر ایرانی سالانه 5 بار به پزشک مراجعه می کند که از این میزان، تعداد مراجعه کنندگان خانم بیشتراز آقایان است و این نشان دهنده این است که آقایان به علائم بیماری خود کمتر توجه می کنند.

وی یکی از 5 علت شایع طلاق در کشور را ناتوانی جنسی و ناباروری عنوان کرد و گفت: 15 درصد زوج ها از مشکل ناباروری رنج می برند و کمتر مردی در کشور باروری خود را قبل از ازدواج چک می کند که با مراجعه موقع می توان به میزان زیادی از ناباروری ها در کشور کاسته می شود.

عضو انجمن اورولوژی تصریح کرد: در سنین 12 تا 18 سال که سنین نوجوانی محسوب می شود خطر ابتلا به بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی بسیار افزایش پیدا کرده است که والدین باید در این مورد آگاهی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بیماری های شایع مردان ابراز داشت: افرادی که یکی از نزدیکان آنها مبتلا به سرطان پروستات است، 4 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند و باید به پزشک مراجعه کنند./ع2
برچسب ها: سلامت ، اورولوژی ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.