سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

با بهانه‌گیرهای کودکان چه باید کرد؟

یک روانشناس با بیان اینکه کودکان والدینی که رفتارهای غیر قابل پیش‌بینی دارند، بهانه گیرتر هستند، گفت: اجازه ندهید گریه‌ها و درخواست‌های بی دلیل کودک به رفتاری همیشگی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مژگان سعیدی"  با بیان اینکه گاهی خستگی، بیماری و دوره‌های سنی رشد سبب ایجاد لجبازی در کودکان می‌شود، اضافه کرد: در غیر اینصورت محیط و شیوه‌های تربیتی والدین علت اصلی لجبازی‌های کودک است.

به گفته این روانشناس کرمانشاهی لجبازی‌های کودکان از سنین دو سالگی با حالت‌های نافرمانی، لجبازی و مخالفت آغاز می‌شود، تا آنجا که در منابع روانشناسی از کودکان دو سا له به عنوان دو ساله‌های جنگجو یاد می‌شود.

سعیدی افزود: از سنین سه تا چهار سالگی حالت خود محوری در کودک دیده می‌شود و والدین باید در این سنین تا حدودی کودکان را درک کنند، چرا که پافشاری‌های کودکان در این سنین پایه‌های اعتماد به نفس را در آن‌ها بنیان می‌گذارد و از این حیث توجه به خواسته‌های آن‌ها تا حدی ضروری است.  در صورتی که والدین در هنگام بهانه گیری‌های کودک قاطعیت کافی را داشته باشند، این رفتار در کودکان کمتر خواهد شد همچنین اجازه ندهند گریه‌ها و درخواست‌های بی دلیل کودک به رفتاری همیشگی تبدیل شود.

وی در ادامه گفت: در صورتی که لجبازی‌های کودکان کنترل نشود این رفتار به الگوی زندگی آن‌ها در دوران بزرگسالی تبدیل می‌شود و به افرادی خود محور تبدیل می‌شوند./س

برچسب ها: گریه ، رفتار ، کودکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.