سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی:

بیکاری مهمترین عامل افزایش حفاری های غیر مجاز در مناطق تاریخی خراسان رضوی است

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی بیکاری را مهمترین عامل افزایش حفاری های غیر مجاز در مناطق تاریخی استان دانست.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سرهنگ مصطفی شوشتری با اشاره به اینکه حفاری غیر مجاز رشد بی سابقه ای را در سالهای اخیر داشته است، گفت:در نیمه نخست امسال 40 نفر بواسطه جرایم مرتبط با میراث فرهنگی در خراسان رضوی دستگیر شده اند که 35 نفر آنان صرفا به جرم حفاری غیر مجاز توسط یگان حفاظت شناسایی و تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی گفت: برخی افراد آنقدر بدنبال افسانه ها و داستانهای مربوط به گنج و دفن گنج بوده اند که وجود گنج در برخی مناطق برایشان بسیار مسجل شده است و به همین دلیل تمام زندگی و دارایی خود را صرف این کار می کنند و به همین دلیل پس از عدم موفقیت دچار بیماری های روانی و روحی می شوند.

شوشتری ادامه داد: برای مثال در آخرین مورد حفاری غیر مجاز عجیبی در سرخس فرد اقدام به خرید یک دستگاه لودر صفر کیلومتر جهت حفاری در منطقه ای تاریخی نموده بود که به نتیجه ای نرسید و دستگیر شد.

وی گفت: متاسفانه وقتی یکی دو مورد حفاری در منطقه ای انجام می شود سایر مردم منطقه در پی شایعات دروغین مبنی بر پیدا شدن گنج اقدام به انجام حفاری های متعدد دیگری می نمایند که همین موجب می شود پس از مدتی با منطقه ای روبرو باشیم که زمین آن دارای صدها حفره است./ب

برچسب ها: بیکاری ، حفاری ، غیرمجاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.