سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس قانون جدید برگزار می‌شود

مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: انتخابات آینده شوراهای اسلامی شهر و روستا برای اولین بار بر اساس قانون جدید برگزار می شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،حسنعلی نوری صبح دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران در محل استانداری سمنان ضمن بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس قانون جدید برگزار می شود، تصریح کرد: بر اساس این قانون سطح سواد داوطلبان برای شوراهای اسلامی روستاها تا 200 خانوار خواندن و نوشتن و از 200 خانوار به بالا دیپلم ملاک است.

 وی همچنین اظهار داشت: سطح سواد داوطلبان در سطح شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت نیز فوق دیپلم و شهرهای بالای 20 هزار نفر لیسانس یا معادل آن تعیین شده است.

  مدیرکل انتخابات وزارت کشور با تبیین تغییرات در نحوه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: سطح سواد داوطلبان و تعداد اعضای شوراها مهمترین این تغییرات است.

 نوری از تغییر تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نیز بر اساس قانون جدید خبر داد و افزود: در شوراهای اسلامی روستاها تا یک هزار و 500 نفر سه نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل، بالای یک هزار و 500 نفر پنج نفر اصلی و سه نفر عضو علی البدل تعیین شده است.

  وی تصریح کرد: در شوراهای اسلامی شهرها نیز تا 20 هزار نفر پنج نفر اصلی و دو نفر علی البدل، تا 50 هزار نفر هفت نفر اصلی و سه نفر علی البدل، تا 100 هزار نفر 9 نفر اصلی و چهار نفر علی البدل، تا 200 هزار نفر جمعیت 11 نفر عضو اصلی و پنج نفر علی البدل، تا 500 هزار نفر 13 نفر اصلی و شش نفر علی البدل، یک میلیون نفر جمعیت 15 اصلی و هفت نفر علی البدل، تا دو میلیون نفر 21 نفر اصلی و هشت نفر علی البدل و بیش از دو میلیون نفر 25 نفر اصلی و 10 نفر علی البدل مشخص شده است.

 مدیرکل انتخابات وزارت کشور در خاتمه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران نیز با 31 نفر عضو اصلی و 12 نفر علی البدل تشکیل می شود عنوان کرد: انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بیست و چهارم خرداد در کشور برگزار می شود./ک

 

برچسب ها: انتخابات ، شهر ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.