سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات پاکستاني ها در اعتراض به انفجارهاي اخير کويته

شهرهاي مختلف پاکستان شاهد تظاهرات عليه عاملان انفجارهاي اخير در کويته بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني المنار  ؛‌ شرکت کنندگان در تظاهرات خواستار دستگيري عاملان اين انفجار شدند که بيش از هشتاد کشته برجاي گذاشت. عزيزالله هزاره رهبر حزب دموکراتيک تهديد کرد در صورتي که مقامات عليه عاملان اين انفجارها اقدامي انجام ندهند مردم را به تظاهرات گسترده دعوت خواهد کرد. 

زينب ناجي گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره با اشاره به اين که گروه عسکر جنگوي بار ديگر شهر کويته پاکستان را هدف قرار مي دهد به انفجار اخير که ناشي از حدود يک تن مواد منفجره کارگذاشته شده در يک بازار پر رفت و آمد بود اشاره کرد و افزود: اين انفجار واکنش هاي شديدي به دنبال داشت و حيدر زيدي سخنگوي شيعيان اين شهر دولت را به کوتاهي در حمايت از شيعيان متهم کرد و سه روز عزاي عمومي اعلام کرد.

 از سوي ديگر حاکم بلوچستان نيز به سبب وقوع اين انفجار ابراز تاسف کرد و افزود تکرار اين حملات نشان دهنده ناتواني سازمان هاي امنيتي و پليس پاکستان از اتخاذ اقدامات مناسب عليه عاملان اين حوادث است. يکي از اهالي منطقه گفت: انفجار به قدري شديد بود که شيشه همه ساختمان ها و منازل اطراف شکست. اين انفجار در اوج شلوغي اينجا روي داد به همين سبب شمار قربانيان بسيار زياد بود و علاوه بر هشتاد و سه کشته حدود يکصد و پنجاه نفر نيز زخمي شدند. 

يکي از شهروندان گفت: اين اقدامات نشان دهنده رفتار وحشيانه و سنگدلي عاملان آن است. اين حوادث نتيجه اختلافات مردم با يکديگر و متحد نبودن آنها با يکديگر است. چنين حوادثي در گذشته نيز اتفاق افتاده بوده اما موضع قاطعي در برابر آنها اتخاذ نکرديم و دولت را نيز تحت فشار نگذاشتيم. اگر متحد نشويم همچنان کشته مي شويم. امروز به شيعيان حمله کردند و فردا نوبت ما سني ها مي رسد. 

در ادامه گزارش آمده است: لاهور، کراچي و مظفرآباد شاهد برپايي تظاهرات در حمايت از قربانيان حادثه اخير بودند که طي آن شرکت کنندگان در تظاهرات از مقامات خواستند هر چه سريع تر عاملان اين انفجارها را دستگر کنند.  انفجار اخير تنها يک ماه پس از يک سلسله حملات در اين شهر اتفاق مي افتد که يکصد قرباني برجاي گذاشت و جنجال گسترده اي در پاکستان به وجود آورد که به برکناري حاکم بلوچستان منجر شد.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.