سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

کتب تاریخی در موزه قزوین

4جلد کتاب نفیس با قدمت تاریخی به موزه قزوین اهداء شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين مدير کل ميراث فرهنگي،‌صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با اعلام اين خبر گفت:

دو خانواده قزويني فرزانه و گشن 1306 جلد کتاب را که از ميراث کهن خانواده اجدادي آنها بوده به مرکز اسناد و کتابخانه ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري استان قزوين اهداء کردند.

بيرانوند در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : این چهار جلد  کتاب‌ها با عنوان (نان و حلوا شيخ بهاء الدين، آتشکده بيگدلي، طوفان البکاء معروف به جوهري بيدل، حبل المتقين علامه محمدباقر مجلسي) که قدمت يکي از آنها به 1250 سال پيش مي رسد طبق نظر کارشناسان در محل کاخ موزه چهل ستون به نام افراد اهداء کننده نگهداري خواهد شد.

مدیر کل صنایع دستی ،میراث فرهنگی و گردشگری استان افزود: تا کنون حدود سه هزار جلد کتاب به سازمان ميراث فرهنگي اهداء گرديده است که از اين تعداد764 جلد کتاب با 598 عنوان به خانواده فرزانه و 542 جلد کتاب با 362 عنوان به خانواده گلشن با موضوعات تاريخي، ديني، فلسفي و ادبي تعلق دارد.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: کتاب‌هاي اهدا شده ارزش موزه اي نداشته ولي از نظر تاريخي و فرهنگي ارزشمند هستند که حدود 60 سال پيش به چاپ رسيده و بخش‌هايي از کتاب نيز به دليل نبود امکانات فني در ايران در کشورهاي ديگر چاپ شده است.

وي اظهار داشت : کتابهاي اهداء شده در مرکز اسناد و کتابخانه ميراث فرهنگي واقع در مدرسه اميد نگهداري مي شود تا هنرجويان و دانشجويان بتوانند از آثار ارائه شده بهره مند گردند.

گفتني است در پايان مراسم با اهداء لوح تقدير و سفر معنوي به مشهد مقدس از خواهران فرزانه و خانواده گلشن به منظور اين خدمت فرهنگي تقدير گرديد./س

برچسب ها: اهداء ، قدیمی ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.