سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/پنجم اسفندماه؛

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری هنرهای تجسمی آب

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، 5 اسفند‌ ماه را آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی آب استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

بهمن اکبریان گفت: به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی به پرداختن به موضوع آب و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی، فرهنگ سازی مصرف بهینه آب، ارتقای سطح بینش و نگرش جامعه نسبت به ارزش مادی و معنوی آب و دستیابی به آثار فاخر تجسمی در این زمینه، اولین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی آب برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در راستای توجه دادن به ارزش والا و جنبه معنوی و دینی و جایگاه اجتماعی و فرهنگی آب در رشته های خوشنویسی،گرافیک و عکاسی برپا می گردد.

اکبریان، توجه دادن به ارزش اقتصادی و نقش استراتژیک آب در نگاه هنرمندان را از اهداف این جشنواره دانست  و گفت:  توجه دادن به لزوم اصلاح الگوهای مصرف در زمینه آب، توجه دادن به نقش خانواده در رعایت فرهنگ مصرف آب، توجه دادن به زیبایی‌های ناشی از آب، توجه دادن به تلاش‌های انجام گرفته در آب رسانی شهری و روستایی، توجه دادن به تاثیرات مخرب نابودی دریاچه‌ها و آبخوان‌ها و خشکسالی، استفاده از جایگاه هنر در انتقال مفاهیم، آشنایی دادن مردم از طریق هنرمندان با فرهنگ آب و اصلاح الگوی مصرف، شناسایی استعداد‌ها و تقدیر از برترین‌های فعال در حوزه آب را از دیگر اهداف این جشنواره است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به موضوعات جشنواره اظهار داشت: آب و قداست و معنویت، آب و ارزش‌های دینی و اسلامی، آب و زندگی اجتماعی، آب در فرهنگ عامه، آب و زیبایی و طراوت، آب و زندگی شهری و  روستایی، آب و فرهنگ سازی از موضوعات پیشنهادی به هنرمندان فعال در این عرصه است.

اکبریان گفت: به نفرات اول هر بخش جشنواره 12 میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به نفرات دوم هر بخش جشنواره ۱۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار جشنواره به نفرات سوم هر بخش جشنواره 8 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار جشنواره اهدا خواهد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.