سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

مشکلی برای بیمه کردن هنرمندان نداریم

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای بیمه کردن شعرا و هنرمندان صورت گرفته است، به طوری که هیچ مانعی در بیمه این گروه‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران اردبیل / قادر طراوت‌پور در حاشیه جشنواره شعر فجر اظهار داشت: به همت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند سال اخیر بیمه هنرمندان به ویژه شعرا در دستور کار قرار گرفته و تاکنون تعداد زیادی از هنرمندان و شاعران از مزایای آن استفاده کرده‌اند.

وی محدودیت منابع وزارت ارشاد را عامل اصلی در ایجاد مانع و مشکل برای بیمه کردن شاعران بیشتر توصیف کرد و یادآور شد: امیدواریم در بودجه سال آینده تامین منابع صورت بگیرد تا بتوانیم به درخواست‌ها پاسخگو بوده و شعرای زیادی را زیر پوشش بیمه پایه و تکمیلی قرار دهیم.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در هفت استان کشور اشاره کرد و گفت: این جشنواره از اقبال خوب و فراوانی آثار برخوردار بوده و در هفت منطقه جغرافیایی متفاوت کشور به عنوان هفت قطب شعری کشور در حال انجام است که هم اکنون در ایستگاه میانی قرار داریم.

طراوت‌پور خاطرنشان کرد: با میزبانی اردبیل جشنواره شعر فجر به صورت منطقه شمال غرب کشور برگزار شد و ما در روزهای آینده در خراسان رضوی با حضور شاعران جهان اسلام و به صورت بین‌المللی و در شیراز در مقبره حافظ شیرازی جشنواره منطقه‌ای را شاهد خواهیم بود.

وی بیان داشت: آیین اختتامیه هفتمین جشنواره شعر فجر نیز به صورت با شکوه و با حضور رئیس جمهور و شاعران سراسر کشور در تالار فجر تهران برگزار می‌شود.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برشمردن اهداف این جشنواره افزود: این جشنواره با هدف پر و بال دادن به شعر کشور، شناسایی استعدادهای نوظهور در سراسر میهن اسلامی و با هدف بالندگی شعر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

طراوت‌پور بها دادن به پیشکسوتان و جوانان در حوزه‌های مختلف از حوزه کودک و نوجوان گرفته تا شعر کلاسیک، سپید، آزاد و آیینی را از دیگر برجستگی هفتمین جشنواره شعر فجر برشمرد.

وی همچنین تصریح کرد: امسال بخش ویژه با عنوان نبی مکرم اسلام (ص) در حوزه پژوهشی شاعران مردمی رقابتی را با هم انجام می‌دهند تا از آثار برتر تجلیل شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، بیمه ، هنرمندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.