سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

86 درصد زنان ایران درعرصه اقتصادی، فعالیتی ندارند

معاون سرمایه های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت:86 درصد از زنان ایران در عرصه اقتصادی کشور غیر فعال اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  «پروین هدایتی» در سومین همایش ملی فعالیت اقتصادی بانوان در اتاق بازرگانی اصفهان گفت:زنان نیمی از جمعیت 75 میلیون نفری کشور را تشکیل می دهند و همواره می توانند نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کنند 

وی ارتقاپایگاه اجتماعی ،بهبود معیشیت خانواده ،استقلال اقتصادی ،کسب عزت نفس و ارتقا وضعیت تحصیلی زنان را از جمله مزایای اشتغال بانوان در عرصه اقتصادی کشور دانست و گفت:بارز ترین حضور اجتماعی زنان ،داشتن یک فعالیت اقتصادی و موثر بودن در اقتصاد کشور است .

معاون سرمایه های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از وجود تبعیض بین زنان و مردان در بنگاههای اقتصادی انتقاد کرد و گفت:امروز بانوان با تحصیلات بالا و با حقوق کم و نازل نسبت به مردان مشغول کار می باشند که این موضوع نیازمند بازنگری است و نباید تمایزی بین زنان و مردان در کسب رتبه و درآمد شغلی باشد.

وی سبک زندگی خانواده های ایرانی را گذر از جوامع سنتی به مدرنیه دانست و گفت:نقش زنان در جامعه مدرن متفاوت از جوامع سنتی است و زنان می توانند با حفظ کانون خانواده در اجتماع حضور موثری داشته باشند.

»رییس کمیسیون تولید ملی مجلس شورای اسلامی نیزدر این همایش گفت:ضروری ترین کار در عرصه اداره کشور ،حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

حمید رضا فولادگر افزود:اصلاح ساختار اقتصادی کشور یکی از مهمترین دغدغه های کشور طی یک دهه اخیر بوده است.

وی اضافه کرد:اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی کردن اقتصاد و زنان با تشکیل دادن نیمی از جمعیت کشور باید حضور فعال تری نسبت به گذشته در عرصه اقتصاد داشته باشند./س

برچسب ها: فعالیت ، بالای ، زنان ، دراقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.