سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاهيان از رئيس جمهور آينده چه مي‌خواهند

روحيه مشورت‌پذيري از شاخصه‌هاي يک رئيس جمهور اصلح

يک استاد دانشگاه با بيان اينکه اطرافيان رئيس‌جمهور آينده مي‌بايست از شخصيت‌هاي سالم و صاحب‌نظر تعيين شوند گفت: اين مشخصه بسيار داراي اهميت است چرا که اطرافيان در شکل‌دهي اخبار و اطلاعات رسيده به رئيس‌جمهور و رفتار و واکنش وي نقش به سزايي دارند.

"مسعود رضايي‌شريف‌آبادي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران تقوا را مهمترين خصلت يک رئيس‌جمهور اصلح دانست و اظهار داشت: منتخب مردم مي‌بايست به لحاظ اخلاقي وشخصيتي فردي خود ساخته باشد و روحيه گريز از جاه‌طلبي و مقام‌پرستي را در خود پرورش داده باشد. 

وي دارا بودن روحيه مشورت با صاحب‌نظران را از فاكتورهاي مهم كانديداي منتخب دانست و افزود: رئيس دولت بايد داراي بصيرت و ديد عميق در امور مملکت‌داري باشد و با مشورت کارشناسان و اساتيد دچار خود بزرگ‌بيني و خود‌رأيي را از خود دور كند.

اين استاد دانشگاه با بيان اين که اطرافيان رئيس‌جمهور آينده مي‌بايست از شخصيت‌هاي سالم و صاحب‌نظر تعيين شوند گفت: اين مشخصه بسيار داراي اهميت است چرا که اطرافيان در شکل‌دهي اخبار و اطلاعات رسيده به رئيس‌جمهور و رفتار و واکنش وي نقش به سزايي دارند.

رضايي‌شريف آبادي اظهار داشت: رئيس جمهور آينده با لمس درد و مشکلات مردم مي‌بايست از يک منظر بسيار بالا به رنج‌هاي ملت نگاه نکند در غير اين صورت وارد عرصه رقابت‌هاي سياسي مي‌شود.

وي مهمترين شاخصه‌ يك ريس جمهور اصلح را ولايت‌مداري دانست و تصريح کرد: فرد منتخب بايد در چارچوب قواعد شرعي و قانوني تابع نظرات اساسي و کلي ولايت فقيه باشد تا از اين طريق وحدت و هماهنگي ساختار حاکميتي حفظ شود .

رضايي‌شريف‌آبادي در پايان خاطر نشان کرد: چنانچه روحيه همکاري و تعامل براي پيشرفت کشور وجود نداشته باشد شاهد عملکردهايي هستيم که هم فضاي سياسي کشور را بر هم مي‌زند و هم حمايتهاي مردمي را دور مي‌کند.


انتهاي پيام/


 

برچسب ها: دانشگاه ، تقوا ، اصلح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.