سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

برای تخم گذاری سفر لاک پشت ها به سواحل شیب دراز قشم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سالانه بین 100 تا 250 لاک پشت ماده از اوایل اسفند برای تخم گذاری به سواحل شیب دراز می آیند.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس داخته با بیان اینکه تخم گذاری تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد افزود: از ابتدای امسال تاکنون 112 قطعه لاک پشت پوزه عقابی در ساحل حفاظت شده روستای شیب دراز شهرستان قشم تخم گذاری کرده اند.
وی تصریح کرد: از 7 هزارو 467 تخم این لاک پشتها 5 هزار و 560 تخم به لاک پشت تبدیل شده است .
داخته موفقیت تبدیل تخم های رسیده به بچه لاک پشت را نزدیک به 80 درصد اعلام کرد و گفت: از هر هزار لاک پشت ماده تنها 100 لاک پشت توانایی تخم گذاری دارند و هر لاک پشت بعد از هر بار تخم گذاری تا چهار سال بعد توانایی تخم گذاری ندارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت : بر اساس آمار 4 هزار و 434 بچه لاک پشت پس از بدنیا آمدن در ساحل شیب دراز راهی آبهای خلیج فارس شدند .
داخته افزود : در شرایط معمولی درصد تبدیل یک بچه لاک پشت به لاک پشت بالغ یک در هزار است اما در شرایط حفاظت ساحلی این رقم به 10 در هزار افزایش می یابد .
لاک پشتهای پوزه عقابی در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN) جز گونه های در معرض خطر انقراض ثبت شده است .
بچه لاک پشت ها از نیمه دوم اردیبهشت تا اوایل تیر از تخم بیرون می آیند ./ب

برچسب ها: تخم گذاری ، لاکپشت ، کیش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.