سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت 63 درصدي تجهيزات نفت با دانش بومي

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: سازندگان ایرانی توانایی تامین 70 درصد از نیازهای صنعت نفت را دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رضا پدیدار در نشست بومی سازی ساخت و تامین تجهیزات صنعت نفت که در حاشیه دومین کنگره ملی نظام پیمانکاری برگزار می شد، اظهار داشت: هم اکنون تنها 30 درصد ظرفیت انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در اختیار این صنعت قرار دارد.

 رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان این که این انجمن 500 عضو دارد، افزود: اعضای انجمن سازندگان توانایی دارند 63 درصد از تجهیزات مورد نیاز این صنعت را با استفاده از دانش فنی بومی بسازند.

وی درباره چالش های پیش روی سازندگان داخلی تاکید کرد: این چالش ها در سه حوزه زیرساختی و موانع قانونی، مشکلات ارتباطی و اطلاعاتی و بازار تولید و محصول دسته بندی می شود.

پدیدار چالش های حوزه زیرساختی و موانع قانونی را نپذیرفتن ریسک از سوی کارفرما، بخشی از قانون استفاده حداکثری از توان داخلی، تعدیل قراردادها و مواردی از قانون برگزاری مناقصات اعلام کرد.

پدیدار با تاکید بر این که در انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت برای رفع این چالش ها اولویت بندی شده است، گفت: اولویت بندی های انجمن، جبران ناشی از نوسان نرخ ارز، اصلاح فرمت قراردادها، تامین نقدینگی هنگام ساخت برای تامین مواد و افزایش توان ساخت داخل را شامل می شود.

پدیدار به تقسیم بندی شرکت های زیرمجموعه انجمن به 10 گروه کاری اشاره کرد و گفت: هر یک از این گروه ها به صورت تخصصی بخشی از نیازهای صنعت نفت را تامین می کنند، مانند گروه پمپ ها و شیرآلات است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه داد: چالش های ارتباطی و اطلاعاتی نیز شامل ضعف در زیرساخت های ارتباطی و نبود برنامه ریزی مدون برای ایجاد ارتباط موثر و دو جانبه برای انتقال دانش می شود.

وی سیاست های پولی و مالی دولت، نبود سیستم رتبه بندی شرکت های سازنده و نبود موسسه بازرسی مستقل برای نظارت بر محصولات تولیدی سازندگان را از جمله چالش های حوزه بازار تولید و محصول خواند./عب
برچسب ها: تجهیزات ، نفت ، سیاست ، انجمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.