سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ایران و تاجیکستان دو کشور هم‌پیوند و برادرند

رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان از این دو کشور تحت نام دو کشور هم‌پیوند و برادر در اعماق تاریخ یاد کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، شبستری در آیین کلنگ‌زنی بلوار دو کمال افزود: تاجیکستان امروز، بخشی از ایران قدیم به شمار می‌رود و همین قرابت و پیوند دیرین فرهنگی، دینی و تاریخی میان ملت‌های این دو کشور، بستر مناسبی برای توسعه و تعمیق روابط دو جانبه فرهنگی و گردشگری است.

شبستری در بخش دیگری از سخنان خود هدف از سفر هیئت دوستی تاجیکستان به ایران و تبریز را تلاش برای تعمیق و تحکیم روابط دوجانبه میان مسئولان و مردم دو کشور اعلام و خاطرنشان کرد: این هیئت در سفر اخیر خود به ایران از شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز دیدن کرده و از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم ایران آشنا شده‌اند.

وی در عین حال از تبریز به عنوان مناسب‌ترین و مهم‌ترین شهر ایران برای توسعه روابط دوجانبه یاد و خاطرنشان کرد: روابط دیرین تاریخی، وجود آرامگاه کمال خجندی در تبریز و معروفیت و شهرت تبریز در کشور تاجیکستان از جمله دلایل و الزامات توسعه روابط دو جانبه است که خوشبختانه این هدف با برقراری روابط خواهرخواندگی و نیز برپایی هفته فرهنگی تبریز در خجند و دوشنبه تاجیکستان محقق شده است.

شبستری با قدردانی از تلاش‌های شهردار تبریز در توسعه این روابط، از شهر تبریز به عنوان شهری آباد و توسعه یافته در بین شهرهای منطقه یاد کرد./س

برچسب ها: اعماق ، تاریخ ، پیوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.