سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

قیمت خودرو در ایران واقعی نیست / اصرار مجلس بر ‌‌تفحص از خودروسازان‌

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت خودروها از نرخ واقعی آنها بسیار بالاتر است در حالی که باید ریشه‌ها و علل این گرانی‌ها مشخص شده و با عوامل آن برخورد شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ کمال‌الدین پیرمؤذن دیروز در نشست با جمعی از فعالان صنعتی و اقتصادی در اردبیل افزود: نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را تقدیم هیئت رئیسه کردند تا به سرعت بستر و زمینه این تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی که به نظر می‌رسد هیچ پایبندی به تعهدات خود ندارند، صورت بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان خودرو و مدیریت ناکارآمد این بخش افزود: آنچه که اسباب این تحقیق و تفحص را فراهم آورده است تعامل خودروسازان و قطعه‌سازان با هدف تولید محصولات با کیفیت پایین است که به نظر می‌رسد باید با چنین رویه‌ای غلط و سواستفاده‌هایی برخورد قاطع صورت بگیرد.

پیرمؤذن افزایش قیمت انواع خودروها را به دور از واقعیت و حرکتی کذایی توصیف کرد و گفت: آنچه که در این بین مهم به نظر می‌رسد پایین آوردن قیمت خودروها مطابق با افزایش معقول قیمت‌ها است که این روند نباید به صورت غیرعادی و غیرعرف ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ارزبری خودروهای ملی در حداقلی اشاره کرد و افزود: دولت می‌تواند با یک سیاست‌گذاری صحیح و نشست با خودروسازان این روند فزاینده افزایش قیمت‌های خودروها را کنترل کرده و زمینه یک حرکت مثبت را بیش از گذشته فراهم آورد.

پیرمؤذن در ادامه به وضعیت اقتصادی و گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت:‌ مجلس و دولت مصمم هستند با ذخیره‌سازی‌ها و برخی اقدامات مثبت پیشگیرانه در یک ماه پایانی سال حداقل قیمت‌ها را کنترل کنند تا از بابت خرید مایحتاج ضروری، مردم دچار مشکل خاص نشوند./س

برچسب ها: اردبیل ، قیمت ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.