سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

60 درصد تعهد جهاد كشاورزی استان سمنان در توسعه باغ ها انجام شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان از تحقق 60 درصدی تعهد این سازمان برای توسعه باغ های این استان در طول برنامه پنجم در سال های 90 و 91 خبر داد.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ لطف ا...رضایی' با اعلام این خبر افزود: سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان متعهد شد كه در برنامه پنجم توسعه به سطح باغ های مثمر این استان هشت هزار و 220 هكتار اضافه شود كه در دو سال اخیر چهار هزار و 999 هكتار معادل 60 درصد تعهد باغ جدید احداث شده است.

وی گفت: تعهد توسعه در سال 90 یك هزار و 481 هكتار بود كه دو هزار و 238 هكتار محقق شد و برای سال 91 نیز یك هزار و 534 هكتار تعهد شده بود كه دو هزار و 761 هكتار توسعه انجام شده است.

رضایی در خصوص حمایت های ویژه این سازمان برای توسعه باغ ها گفت: پرداخت سه میلیارد ریال یارانه نهال از محل اعتبارات ملی برای خرید و توزیع 550 هزار اصله نهال استاندارد زیتون، انار، سیب مالینگ و پایه های رویشی، بادام، زردآلو و گردوی پیوندی از داخل و خارج استان، پرداخت تسهیلات كم بهره و بلندمدت طرح توسعه بخش كشاورزی و كمك های فنی و اعتباری از جمله این حمایت ها بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان انجام مطالعات توسعه باغ ها در اراضی شیب دار در سطح 12 هزار و 700 هكتار در دو سال اخیر با 15 میلیارد ریال اعتبار ملی، پرداخت كمك های بلاعوض برای كاشت نهال و احداث باغ به صورت فنی از محل اعتبارات عمرانی طرح ملی زیتون و طرح استانی بهبود كیفیت محصولات صادراتی باغی و پرداخت سه میلیارد ریال تسهیلات تولید نهال به نهالستان های دارای مجوز از دیگر حمایت های سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان برای توسعه باغ های این استان است./س

برچسب ها: تعهد ، ایجاد باغ ، محقق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.