سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

اجرای طرح زراعت چوب در 22 هکتار از سطح جنگلهاي خراسان شمالي

طرح زراعت چوب در 22 هكتار از سطح جنگلهاي استان اجرا شد

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت : در سال جاري از مجموع طرح هاي معرفي شده به بانك 12 طرح در سطح 22 هكتار مصوب و با اعتباري افزون بر یک میلیاردو 113میلیون و800هزار ریال ريال اجرا شد .

موسي صابري گفت : در سال جاري و در راستاي طرح ملي توسعه كشت زراعت چوب با استفاده از تسهيلات بانكي بخش توسعه كشاورزي با گونه سريع الرشد صنوبر ، تاكنون 56 فقره پرونده در سطحي بالغ بر 125 هكتار در سطح استان به بانك عامل (بانك كشاورزي) معرفي شده است .

وي افزود : طرح توسعه كشت زراعت چوب يكي از طرح هاي ملي بوده كه با هدف توليد چوب جهت كاهش بار بهره برداري از سطح جنگل ها ي كشور اجرا مي شود صابري گفت : اين اداره كل به تمامي بهره برداران، كارشناسان و متقاضيان علاقه مند به طرح زراعت چوب 'صنوبر كاري'، تسهيلات بانكي با دوره بازگشت 10 ساله اعطا مي كند.

موسي صابري گفت: 13 پرونده در سطح 37 هكتار با اعتبار یک هزار و 718 ميليون ريال ، در بانك هاي عامل شهرستان ها تحت بررسي مي باشند كه اميد است تا پايان سال جاري متقاضيان موفق به جذب تسهيلات و اجراي طرح گردند.

مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي افزود : از بين شهرستان هاي استان شهرستان فاروج با بيشترين متقاضي در زمينه جذب و اجراي طرح توسعه كشت زراعت چوب با گونه صنوبر در صدر قراردارد.

صابري اثرات اجراي اين طرح را جنگل كاري به منظور احيا و توسعه جنگل در جهت حفظ محيط زيست و تأمين هواي سالم و پاك ،تأمين بخشي از چوب مورد نياز استان،كاهش وابستگي به جنگل هاي شمال در راستاي تأمين چوب،افزايش درآمد حاصله در واحد سطح براي بهره برداران عنوان كرد/س

برچسب ها: طرح ، زراعت ، چوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.