سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجتبی اردشیری:

سالن های سینمایی جوابگوی اکران فیلم ها نيستند

تعداد سالن های سینمایی مان جوابگوی اکران فیلم ها نبوده و تاسف بار است که در شهری هنوز سالن سینمایی وجود ندارد.

مجتبی اردشیری منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: اکران 12 فیلم سینمایی به طور همزمان قطعاً نمی‌تواند برای سینمای ایران جریان نوید بخشی باشد سالانه حدود 70 تا 90 فیلم بلند سینمایی در کشور ساخته می شود که ظرفیت سالنهای سینمایی ما جوابگوی آنها نیستند.
این منتقد اظهار داشت:ما فیلمسازان بزگی در کشور داریم که هر ساله به تولید فیلم می‌پردازند در این مسیر نیز فیلمسازان جوانی در هر سال اضافه می شوند و آنها نیز ادامه دهنده این مسیر می‌شوند که در نهایت تولیدات ما در طول سال احتمالاً به بالای 100 فیلم می‌رسد این درحالی است که سالن های سینمایی ما در کل کشور ظرفیت اکران حداکثر 35 تا 45 فیلم را دارند.
اردشیری ادامه داد: بنابراین نیمی از تولیدات ما پشت درهای بسته اکران می مانند و طبیعی است که یکسری از فیلمها فرصت اکران پیدا نکرده و به اصطلاح می سوزند.
این منتقد با اشاره به سه ماه پایانی سال گفت: سه ماه باقی مانده آخر سال به دلیل سرما، روبرو شدن با ایام امتحانات دانش آموزان و همچنین فرا رسیدن ایام نوروز زمان بسیار نامناسبی برای اکران فیلم های سینمایی هستند که در این خصوص کارگردانانی که فیلمهایشان در این فصل اکران می شود از وضعیت موجود بسیار گله مند هستند.
وی بیان کرد: هیچ فیلمسازی نمی‌خواهد در این فصل فیلمش را اکران کند اما ناچار می شوند زیرا وقتی 12 فیلم سینمایی پس از پایان یافتن جشنواره اکران می شوند نه فرصت تبلیغ دارند و نه زمانی برای دیده شدن در نهایت بدون اینکه به فروش چندانی دست یابند از گیشه ها کنار گذاشته می شوند.
این منتقد سینما با اشاره به سالن هایی چون آفریقا و استقلال گفت: تنها چاره حل این مشکل ساخت و بازسازی سالن های سینمایی است امروز در تمامی دنیا سالن های سینمایی با ساخت و بازسازی به پردیس های سینمایی تبدیل شده اند که متاسفانه در کشور ما هنوز این اتفاق رخ نداده است.
اردشیری ادامه داد: به طور مثال سینماهایی چون آفریقا و استقلال با توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی مناسب هنوز یک سالن نمایش بیشتر ندارند.
وی افزود: با این حجم تولیدات فیلمسازی کشورمان باید حداقل 1500 سالن سینمایی داشته باشد در حالی که به میزان یک ششم این تعداد سالن سینمایی داریم.
این منتقد سینما با اشاره به نبود سالن های سینمایی در برخی استانها عنوان کرد: تاسف بار است که در شهرهایی که بالای 500 هزار نفر جمعیت دارند هنوز یک سالن سینمایی کوچک وجود ندارد.
اردشیری اظهار داشت: نگران کننده است کسی که در چنین مکانی زندگی می‌کند نداند در کشور چه فیلمی ساخته و یا اکران می شود و تا مادامی که کمبود سالن های سینمایی در کشورمان حل نشود نمی‌توانیم بر سر این موضوع صحبت کنیم که چرا 12 فیلم سینمایی به طور همزمان اکران شده اند./ي2
برچسب ها: اردشیری ، سینما ، سالن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.