سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام بهرامي مطرح كرد

حبس و انفصال از خدمت براي چشم پوشي از جرايم نيروهاي مسلح

رئيس سازمان قضایی نیروهای مسلح در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح هرمزگان گفت: هیچ انگیزه‌ای نباید مانع اعلام جرايم نیروهای نظامی و انتظامی توسط فرماندهان باشد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "محمدكاظم بهرامی" در مجمع استاني پيشگيري از وقوع جرم نيروهاي مسلح، اظهار داشت: براساس قانون، كساني كه در نيروهاي مسلح از گزارش ارتكاب جرم چشم پوشي كنند به شش ماه تا دوسال حبس و همین مدت انفصال از خدمت محكوم می‌شوند.

وی تاكید كرد: تعقیب و مجازات قاطع متخلفین نیز تا آخرین مرحله باید جدی گرفته شود تا در مجموعه اين فرآیندها میزان ارتكاب جرم و تخلف در نیروهای مسلح كاهش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمين بهرامی تصريح كرد: تنها نیروهای مسلح سالم می‌توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و از فرد و پرسنل آلوده نمی‌توان انتظار داشت كه وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

 رئيس سازمان قضایی نیروهای مسلح تأكيد كرد: متعالی سازی و تقویت باورهای دینی و اتخاذ راهكارهای مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم از جمله تدابیری است كه باید با قوت به عنوان راهبردهای اساسی در نیروهای مسلح دنبال شود.

براساس اين خبر به نقل از سازمان قضايي نيروهاي مسلح؛ وي افزود: شفاف سازی قانون و مسدود كردن مسیرهای ارتكاب جرم نیز دراین زمینه بسیار موثر و كارآمد است تا اگر فردي هم بخواهد نتواند  عمل مجرمانه‌ای مرتكب شود.

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: در سال‌های اخیر نیروهای مسلح در سطوح استانی و ملی مشاركت جدی و خوبی در فرآیندها و كلاس‌های آموزشی و توجیهی پیشگیری از وقوع جرم داشته‌اند.

گفتني است؛ مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح هرمزگان با حضور فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و رؤسای حفاظت اطلاعات، عقیدتی سیاسی، بازرسی و اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری  استان به میزبانی نیروی انتظامی در بندرعباس برگزار شد.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.