سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش حملات سايبري عليه بخش بازرگاني كشور استراليا

"مارك دريفوس" دادستان كل استراليا امروز از افزايش حملات سايبري هدفمند و سازمان دهي شده عليه شركت هاي بزرگ تجاري و بازرگاني آن كشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا ، وي در اين باره افزوده است كه در طول يك سال اخير پنج حمله سايبري بزرگ عليه بخش بازرگاني استراليا صورت گرفته است. گزارش ارزيابي جرائم سايبري و امنيتي سال 2012 دولت استراليا نيز افزايش ميزان حملات سايبري را عليه ان كشور نشان مي دهد. 
طبق اين ارزيابي داخلي هم اكنون بيش از 250 شركت بازرگاني عمده استراليايي و بخش صنعتي در آن كشور كه در حوزه انرژي، صنايع دفاعي، ارتباطات، بخش بانكي و مالي و بخش خدمات آب رساني فعال هستند به ارتقاي سيستم امنيتي خود مبادرت ورزيده اند. همچنين در اين گزارش ذكر شده است كه ميزان حملات سايبري از طريق "بد افزارها" به تلفن همراه و تبلت ها و نوت بوك ها در استراليا افزايش يافته است. 
دريفوس در ادامه افزوده است "حملات سايبري عليه ما از حملات تصادفي و اتفاقي به حملات هدفمند و سازمان يافته و با اهداف مالي و اقتصادي تغيير جهت يافته اند. بيشتر حملات انجام شده عليه بخش هاي تجاري ما بوده اند و اين مسئله نشان از بالا بودن ميزان مخاطرات داخلي دارد." 
وي گزارش داده كه ارزيابي اخير توسط گروه واكنش اضطراري استراليا و مركز امنيت فضاي مجازي در دانشگاه كانبراانجام شده است. در اوايل ماه جاري ميلادي نيز "جوليا گيلارد" نخست وزير استراليا خبر داد كه مركز امنيت سايبري استراليا آمادگي خود را براي مقابله به تهديدات سايبري به منظور ارتقاي حراست از امنيت ملي آن كشور افزايش خواهد داد. 






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.