سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان سازمان صهيونيستي به رفتار غيرانساني اين رژيم با اسراي فلسطيني

يک سازمان غير دولتي صهيونيستي به غير اخلاقي بودن رفتار رژيم صهيونيستي با اسراي فلسطيني اذعان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، سازماني غير دولتي در فلسطين اشغالي روز يکشنبه اذعان کرد رفتار اسرائيل با چهار زنداني فلسطيني، که در اعتصاب غذا به سر مي برند، به دور از اصول اخلاقي است.
  سازمان موسوم به "پزشکان حقوق بشر" - که مقر آن در تل آويو است - با صدور بيانيه اي اعلام کرد پزشکان مستقل اجازه ندارند با چهار زنداني فلسطيني که در اعتصاب غذا به سر مي برند، ملاقات کنند.
به گفته اين سازمان، زندان بانان حتي به هنگام معاينه پزشکي نيز دستبند و پابند اين زندانيان را باز نمي کنند.
"پزشکان حقوق بشر" رفتار مقامات مرتبط با زندانيان فلسطيني را در تناقض با قوانين، مقررات، کنوانسيونهاي بين المللي و اخلاق پزشکي دانسته و تاکيد کردند: "اين گونه رفتارها نقض گسترده موازين اخلاقي و حرفه اي به شمار مي آيد."
اقدام اين سازمان غير دولتي در محکوميت بدرفتاري مقامات اسرائيل با زندانيان فلسطيني پس از آن صورت مي گيرد که وضعِ بدِ بازداشت طارق قعدان، جعفر عزالدين، ايمن شراونه و به ويژه سامر عيساوي - چهار زنداني فلسطيني که مدتي از اعتصاب غذاي آنان مي گذرد - موجي از اعتراضات جامعه جهاني را به دنبال داشته است.
بر اساس آماري که سازمان حقوق بشر اسرائيل - بتسلم - منتشر کرده است، تا اواخر سال 2012 ، بيش از چهار هزار و پانصد فلسطيني در زندانهاي اسرائيل به سر مي بردند.
بر اساس قوانين مربوط به بازداشت موقت در اسرائيل، متهمان بدون آن که تفهيم اتهام شده يا حکمي از سوي دادگاه عليه آنان صادر شود، به مدت شش ماه در بازداشت به سر خواهند برد؛ بازداشتي که ممکن است بدون محدوديت تمديد شود.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.