سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب كاركنان بي‌بي‌سي در اعتراض به اخراج‌هاي اخير در شبكه سلطنتي

برنامه‌ "راديو 4" و برنامه صبحگاهي "بي‌بي‌سي 1" به دليل اعتصاب پخش نشد

کارکنان بنگاه سخن پراکني بي‌بي‌سي از دقايق اوليه روز دوشنبه به وقت انگليس اعتصابي 24 ساعته را آغاز کردند و به همين دليل برنامه‌ "راديو 4" و برنامه صبحگاهي "بي‌بي‌سي 1" به پخش نشد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين اعتصاب، که در پخش برخي از برنامه هاي راديو-تلويزيوني بي بي سي وقفه ايجاد مي کند، در اعتراض به تعديل نيرو در اين سازمان رسانه اي صورت مي گيرد.

بر اساس اين گزارش، کارکنان بي بي سي در پاسخ به فراخوان اتحاديه ملي روزنامه نگاران انگليس و پس از آن تصميم به اعتصاب گرفتند که مذاکره براي جلوگيري از تعديل نيروي سي نفر از کارمندان به نتيجه نرسيد.

نه نفر از کارمنداني که کار خود را از دست خواهند داد در راديو "بي بي سي اسکاتلند" فعاليت مي کنند و بقيه آنان در "فايو لايو"، "شبکه آسيايي" و "بخش بين الملل" بي بي سي مشغول به کارند.

به گفته ميشل استن استريت، دبير کل اتحاديه ملي روزنامه نگاران انگليس، اقدام به اعتصاب کارکنان بي بي سي در دفاع از فرصتهاي شغلي و کيفيت روزنامه نگاري در اين بنگاه سخن پراکني صورت مي گيرد.

وي تاکيد کرد کارکنان بي بي سي از تصميمات نادرستي که مديران اين سازمان اتخاذ مي کنند، سرخورده شده و به خشم آمده اند؛ تصميماتي که شماري از کارکنان را به ترک مشاغل مجبور کرده و خبرنگاري حرفه اي را به خطر مي اندازد.

بر اساس آماري که از سوي اتحاديه ملي روزنامه نگاران انگليس منتشر شده است، موسسه بي بي سي از سال 2004 تاکنون، هفت هزار فرصت شغلي را از دست داده است و گفته مي شود تا سال 2017 ، دو هزار فرصت شغلي ديگر نيز حذف خواهد شد. مديران بي بي سي تلاش مي کنند در توليد برنامه هاي خود از هزينه ها بکاهند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.