سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه‌های دوشنبه؛

توضیحات اميري‌فر درباره «زنده باد بهار»

عبدي مي گويد ميزان حال فعلي هاشمي است، اتهام‌زنی وزیر کشور بحرین به ایران،درخواست ديپلمات هاي بازنشسته کشور از دولت،ملاقات ۳ ساعته ‌اژه‌ای با مرتضوی در زندان،شهربازی فرهنگسرای خاوران پلمب شد،نظرسنجی انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری،هر ساعت 6خودرو در كشور سرقت می‌شود، احمدي‌نژاد استغفار کند،طرح جريان انحرافي براي آشوب آفريني،احمدي‌نژاد استغفار کند، اشک اخلالگران قم از پشيماني درآمد،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

 *کیهان:

«ز- ذ» اسم رمز مواضع تند برخي فراريان خارج نشين

مدير يكي از شبكه هاي ماهواره اي تعطيل شده مي گويد مواضع تند برخي از افراد فراري به خارج كشور، رفتاري پوششي و غيرواقعي براي «ز-ذ» يا همان زن ذليلي است.

داريوش سجادي در وبلاگ خود نوشت: برخي از رفتارها قبل از آنكه «اصالت» داشته باشند «تخديرگرند» يعني به مثابه مواد افيوني نقش تخديركنندگي در شخصيت فرد را عهده داري مي كنند. شب گذشته با يكي از دوستان گعده داشتيم و در مورد مواضع شاذ سياسي و تند راديكال و ساختارشكنانه برخي از آقايان در خارج از كشور صحبت مي كرديم. آقاياني كه قبلا و در دوران حضورشان در ايران منزلت و مسئوليتي آبرومند داشتند.

وي مي افزايد: به اعتبار شناخت شخصي كه با برخي از اين آقايان و زندگي خصوصي شان دارم با صراحت اعلام مي دارم اين آقايان با ميل و علاقه شخصي خود در خارج نمانده اند و اولويت شان بازگشت به كشور است اما تنها به دليل فشار همسران شان (بنا به دلايلي مشخص) جهت ماندن در خارج تن به اين تبعيد ناخواسته داده و مي دهند خصوصا آنكه عموما به دليل ناآشنايي با زبان كشور محل اقامت شان محروم از ايجاد رابطه با محيط جديد شده و ايضا از كسب شغلي آبرومند در حد و توقع آنچه كه در داخل كشور داشته اند نيز محروم مانده اند.

سجادي خاطرنشان كرد: واكنش غريزي چنين آقاياني به منظور «خود توجيه گري» چرايي ماندن در خارج از كشور، فرياد كشيدن با دوزي بالا از بغض و غيظ در حوزه مسائل سياسي شده تا از اين طريق و برخلاف سنت مالوف در داخل كشور، با هرچه راديكال تر و ساختارشكنانه تر خود را ارائه كردن در ضمير ناخودآگاه شان به اين تشفي خاطر برسند كه «دليل تن دادن به ماندن در غربت ولو با ذلت، متابعت از همسرم نيست بلكه در خطر بودن جانم در داخل به دليل مواضع انقلابي و شجاعانه خودم مي باشد!» بر اين اساس ايشان هر اندازه بر چاشني مواضع شاذ سياسي خود مي افزايند تا در مقابل متابعت از همسر، از اين طريق به خود و ايضا همسرشان «القاي شجاعت و استقلال شخصيت و استقلال عمل» شان را پمپ و باور نمايند.

همكار نشريات زنجيره اي در دوره اصلاحات مي نويسد: شخصا به اسم و با اطلاع دقيق تعداد زيادي از ايشان را مي توانم نام ببرم كه چگونه در اين مخمصه خود را اسير كرده اند و با چنان رويكردي هم كليه پل هاي پشت سرشان جهت بازگشت به كشور را شكسته اند و هم چنان كه از وضعيت موجود خود در خارج نيز ناخرسندند و مصداق بارز آناني هستند و شده اند كه؛ نه در غربت دلم شاد و نه رويي در وطن دارم.

مدير شبكه ماهواره اي تعطيل شده هما در مطلب ديگري با اشاره به عبور بي سروصداي فتنه گران از روز 25 بهمن امسال با وجود حاشيه سازي يكي دو سال قبل نوشت: 2 سال پيش وقتي سبزها فراخوان تظاهرات 25 بهمن را صادر كردند، در وبلاگ خود نوشتم كه اين تظاهرات يك شوخي و توهم است.

خلاصه نوشته اين بود كه مگر مي شود اين فراخوان را باور كرد وقتي حاملان جنبش سبز چند ماه جلوتر و در سالگرد روز قدس شعار «نه غزه- نه لبنان» را به نام خود در كف خيابان هاي تهران سند زدند؟ منطق حاكم بر اين شعار ناظر بر اين اصل بود كه مظالم ملت ستمديده در غزه و لبنان و ايضا مظالم ملت هاي ديگر ربطي به ما ندارد! حال با چنان شعاري چگونه بايد باور كرد جنبش سبز به يك باره دچار استحاله شده و خود را در سنگر دفاع از ملت مسلمان مصر قرار داده جز آنكه؛ «بيله ديگ- بيله چغندر»!
 
رعب تسليحات جديد حزب الله در نيروي هوايي و دريايي اسرائيل

يك ژنرال صهيونيست از تنوع و حجم تسليحات پيشرفته حزب الله ابراز شگفتي كرد.ژنرال يفتاح شابير مدير پروژه موازنه نظامي در خاورميانه و پژوهشگر مركز تحقيقات امنيت ملي دانشگاه تل آويو گفته است: حزب الله سلاح هاي بسيار پيشرفته از ايران و سوريه دريافت كرده كه آرامش را از اسرائيل مي گيرد.

به گزارش القدس العربي وي تصريح كرد: «سوريه هم اكنون در حال انتقال تسليحات پيشرفته خود به لبنان است. سوري ها ظرف سالهاي گذشته بخشي از سلاح خريداري شده توسط اين كشور و سلاح انتقال يافته از ايران را به لبنان انتقال داده اند».

شابير از جمله به گلوله هاي 122 ميلي متري گراد، موشكهاي فجر 3 و فجر 5 توليد ايران و گلوله هاي 220 و 302 ميلي متري ساخت سوريه، موشكهاي زلزال و فاتح 110 ساخت ايران و موشكهاي اسكاد مدل C، B،D و موشكهاي ضدتانك از جمله موشكهاي كورنيت خريداري شده توسط دمشق از مسكو و موشكهاي زمين به دريا ساخت چين و موشكهاي دوش پرتاب مدلهاي Strela و lgla و سامانه موشكهاي متحرك مدل SA-8 و سامانه هاي دفاع هوايي استيرليتس و فانتسير و سامانه دفاع هوايي متحرك بسيار پيشرفته كلاس SA-17 اشاره كرد و اظهار داشت: سوريه اخيرا سلاح بسيار پيشرفته اي از روسيه خريداري كرده و حزب الله نيز سلاح هاي پيشرفته اي را به دست آورده و آنها را انبار كرده است.

 حزب الله با استفاده از اين سلاحها مي تواند جنگنده هاي اسرائيلي را سرنگون كند. البته رسيدن سامانه SA-17 از سوريه به لبنان براي اسرائيل به مثابه خط قرمز به شمار مي رود، زيرا در اين صورت جنگنده هاي اسرائيل نخواهند توانست آزادانه در آسمان لبنان به پرواز درآيند.

اين ژنرال صهيونيست تأكيد مي كند: انتقال سامانه موشكهاي دريا به خشكي «باستيون» دومين خطري است كه اسرائيل را تهديد مي كند، زيرا اين سامانه در صورت نصب شدن در سواحل لبنان مي تواند تمام ساحل اسرائيل را پوشش دهد و به همين دليل ورود اين سامانه به لبنان دومين خط قرمز اسرائيل به شمار مي رود. زيرا موشكهاي مافوق صوت ياخونت كه در ارتفاع پايين حركت مي كنند، در صورت شليك شدن نيروي دريايي اسرائيل بسيار به سختي خواهد توانست با آنها رويارو شود.
 
غم و غصه روباه پير براي ايران!

ارگان رسمي سازمان سيا به نقل از وزارت خارجه انگليس ادعا مي كند تهران با كمك مالي به سوريه پول هاي خود را هدر مي دهد و با اين پول ها چه كارهايي كه مي شد در ايران انجام داد(!)
وزارت خارجه انگليس تحليل خود را دراين باره در اختيار راديو فردا قرار داد كه وبسايت اين راديو نيز آن را منتشر كرد و سپس جرس ارگان فتنه گران در لندن به نقل از راديو فردا همين مطلب را منتشر كرد تا ارتباط رسانه هاي به ظاهر مستقل ضدانقلاب با يكديگر و همچنين با مراكز دولتي در غرب آشكارتر شود.

در مطلب تهيه شده از سوي وزارت خارجه انگليس ابتدا به نقل از «رسانه ها»(!؟) ادعا شده ايران كمك چند ميليارددلاري به سوريه داده و سپس براساس اين ادعاي خود جعل كرده، توضيح مي دهد كه با اين پول ها مي شد كلاس و مدرسه ساخت، به ميراث فرهنگي رسيدگي كرد، جاده ساخت و...

وزارت خارجه انگليس و ارگان سازمان جاسوسي آمريكا توضيح نداده اند كه اگر لالايي بلدند، چرا خوابشان نمي برد و ميلياردها دلار پول را خرج مداخله در امور كشورهاي مختلف خاورميانه (از ايران و عراق و افغانستان و سوريه و لبنان تا تونس و ليبي و مصر و بحرين و يمن و...) مي كنند و براي مثال در آمريكا خرج 50 ميليون نفر گرسنه مطلق كه براي يك وعده غذايي هم محتاج اعانه و كوپن غذا هستند، نمي كنند؟ آنها رندانه مبادلات تجاري و اقتصادي بين دو كشور ايران و سوريه را نيز به عنوان كمك مالي ايران به سوريه جا زده اند؟

در عين حال بايد تصريح كرد كه ايران جنگ سوريه را جنگ جهان اسلام و محور مقاومت با محور صهيونيستي-آمريكايي و ارتجاع وابسته مي داند. به تعبير ديگر اين جنگ ادامه همان جنگ نيابتي است كه شيمون پرز در جريان آشوب افكني سال 88 با ايران داير كرد و تودهني سختي خورد. صهيونيست ها و آمريكايي ها و برخي مقامات انگليسي بارها تصريح كرده اند كه يكي از دلايل اصلي حمله به سوريه، تسويه حساب با ايران و ضعيف كردن قدرت جمهوري اسلامي و محور مقاومت است.

به اين ترتيب سوريه و لبنان و فلسطين عمق استراتژيك و خط مقدم دفاعي جمهوري اسلامي است. با اين وجود نوع كمك جمهوري اسلامي به سوريه، كمك فكري و مشورتي و راهبردي است كه از جمله در تشكيل جيش الشعبي و بسيج مردمي عليه گروه هاي مسلح وارداتي جلوه گر شده و روياي پنبه دانه صهيونيسم مسيحي براي فتح چند هفته اي سوريه را به كابوس و نااميدي 2 ساله تبديل كرده است.
اين نكته را نيز بايد اضافه كرد كه انگليسي ها در طول 150 سال يكي از غارتگران اصلي منابع زيرزميني و مالي و اقتصادي ملت ايران بوده اند.

عبدي مي گويد ميزان حال فعلي هاشمي است

عضو مستعفي حزب مشاركت مي گويد از مواضع حزب آقاي هاشمي بايد دفاع كرد.عباس عبدي در پاسخ به سوال يكي از خوانندگان نشريه زنجيره اي آسمان مبني بر اينكه «آيا وقت آن نرسيده اشتباهات گذشته آقاي هاشمي را فراموش كنيم و براي خروج از بن بست موجود از ظرفيت هاي ايشان استفاده كنيم؟» نوشت: نظر جناب عالي كاملا درست است.

بحث فراموشي هم نيست. ما قرار نيست درگذشته زندگي كنيم، بايد به مواضع امروز خود و ديگران نگاه كنيم. آقاي هاشمي رفسنجاني هم در 4 سال گذشته مواضع دقيق و حساب شده اي داشته اند (به جز چند ماه اخير) و از هر موضع خوب بايد حمايت كرد ولي اين دليل نمي شود كه براي توجيه موضع امروز خود را تأييد يا رد كسي تاريخ را قلب نماييم.

وي اين را هم گفته كه «در سال 84 هم همه اصلاح طلبان با تمام توان از آقاي هاشمي حمايت كردند. ظرفيت بيش از آنچه كه در دور دوم رأي آوردند وجود نداشت البته بخشي از آن رأي هم در ضديت با رقيب ايشان بود والا اين ظرفيت از اين هم كمتر بود».

هاشمي در دور دوم انتخابات رياست جمهوري سال 84 و در مقابل حدود 18ميليون رأي احمدي نژاد حدود 9 ميليون رأي كسب كرد.
عبدي در ادامه با بيان اينكه «آمدن هاشمي كاملا منتفي است»، به موضوع مسئوليت ناپذير خاتمي پرداخت و گفت: متأسفانه سران اصلاحات و به طور مشخص آقاي خاتمي مسئوليت پذيري مناسب با شرايط را ندارند، نه اين بار را زمين مي گذارند و نه آن را درست و حسابي برمي دارند. اين پيام را بايد به ايشان منتقل كرد تا حس مسئوليت پذيري را تحريك كند.عبدي در دوره اصلاحات خواستار عبور از خاتمي شده بود.
 
رهبر ايران در مقابل آمريكا قدرتمندتر از هميشه است

رهبر انقلابي ايران دليلي براي سازش با آمريكا نمي بيند. ايران اكنون نيازي به سازش با آمريكا ندارد.مارك كازيوروسكي متخصص و مورخ آمريكايي ضمن بيان اين مطلب در مصاحبه با جرس، اظهار داشت: براي من قابل پيش بيني نيست كه شرايط موجود [در زمينه مذاكره با آمريكا] به اين سادگي تغيير كند.

 اگر اين شرايطي در دوران رياست جمهوري خاتمي و رفسنجاني پا برجا ماند و تغيير نكرد، دليلي براي تغيير آن در شرايطي كه امروز در آن قرار داريم وجود ندارد. و سوال من اين است كه امروز چه دليلي براي مذاكره و امتيازدهي وجود دارد؟ تصميم نهايي با [آيت الله] خامنه اي براي او بسيار روشن است كه نه آمريكا و نه اسرائيل به ايران حمله نظامي نخواهند كرد. او هرگز تا اين حد قدرتمند نبوده است.

وي با بيان اينكه «ايران در حال حاضر نيازي به سازش با آمريكا بر سر برنامه هسته اي ندارد»، گفت: بايد منتظر ماند تا شرايط موجود شايد به طور غيرمنتظره اي تغيير كند و منجر به تغيير رفتار ايران شود. مثلا انتخابات آينده رياست جمهوري در ايران به سمتي رود كه همه چيز را عوض كند. اما اين فقط يك فرض است. البته احتمال اينكه حاكميت از بروز چنين اتفاقاتي جلوگيري كند به مراتب بيشتر از وقوع آن است. تنها توصيه من به دولت آمريكا اين است كه اگر به دنبال توافق با ايران هستيد بايد صبور باشيد. ممكن است اين صبر شما شش ماه طول بكشد يا شش سال و شايد هم شصت سال!

وي درباره موضع صريح رهبر معظم انقلاب در رد ادعاي آمريكا براي مذاكره مستقيم گفت: او هميشه و بيشتر از ديگر مقامات ايران مواضع ضد آمريكايي داشته و از موضع اخير چندان متعجب نشدم.كازيوروسكي معتقد است: علي رغم فشار تحريم ها دليل قوي اي نيز براي سازش وجود ندارد. ايران از ذخيره ارزي خوبي برخوردار است...

تأثير تحريم ها بسيار قوي بوده اما اين به آن معنا نيست كه اين شرايط به طور خودكار منجر به تغيير موضع حكومت ايران شود. شرايط اقتصادي ايران در حال حاضر به بدي دوران جنگ ايران و عراق نيست. ايران در حال حاضر ميزان قابل توجهي پول و اندوخته ارزي در بانك دارد. احتمالا تا دو سه سال ديگر هم قادر به مقاومت در برابر تحريم ها خواهد بود.

اين تحليلگر آمريكايي اذعان كرد: در تابستان 1982 كه شرايط جنگ به نفع ايران تغيير كرد، موقعيت استراتژيكي را براي آمريكا تغييرداد. در آن شرايط آمريكا واقعا سياست بازدارندگي را در برابر انقلاب ايران پيش گرفت. آمريكا حتي به سمت كمك به عراق در جنگ حركت كرد.
وي افزود: حتي شنيده ام كه آمريكا در آن دوره اطلاعات جاسوسي بسيار ارزشمندي را در رابطه با تحركات ايران در اختيار عراق قرار مي داده است. در آن مقطع آمريكا كاملا به سمت عراق متمايل بود و از بغداد حمايت مي كرد تا مانع ورود ايران و تصرف خاك عراق توسط ايران شود.    

*وطن امروز:

افغان‌ها از ایران به ترکیه می‌‌روند

همزمان با سخت‌تر شدن شرایط زندگی برای افغان‌های مقیم ایران، بسیاری از افغان‌ها به جای بازگشت به کشورشان راه مهاجرت به ترکیه را در پیش گرفته‌اند. به گزارش عصر ایران به نقل از «نشنال» در ماه‌های گذشته بیش از 20 هزار مهاجر افغان ساکن در ایران وارد ترکیه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آنکارا اعلام کرده است بسیاری از این آوارگان افغان در مساجد و پناهگاه‌هایی که خیریه‌ها برای آنها سازمان داده‌اند سکنی گزیده‌اند. مهاجران افغان با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی در ایران با حقوق‌های اندک خود قادر به ادامه زندگی در ایران نیستند.
ادعای جديد درباره همکاری هسته‌ای ایران و کره شمالی

ادعای جديد درباره همکاری هسته‌ای ایران و کره شمالی

رسانه‌های ژاپن مدعی حضور کارشناسان ایرانی در سومین آزمایش هسته‌ای کره شمالی شدند. به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، شماری از رسانه‌های ژاپنی با استناد به اظهارات یک منبع سیاسی آگاه غربی اعلام کردند به احتمال زیاد کارشناسان ایرانی در تاسیسات «بونگیری» کره شمالی که چند روز پیش شاهد سومین آزمایش هسته‌ای این کشور بود، حضور داشتند. این رسانه‌ها اعلام کردند ایران در نوامبر 2012 درباره حضور کارشناسان ایرانی در سومین آزمایش هسته‌ای کره شمالی با این کشور به توافق رسیده بود.

اتهام‌زنی وزیر کشور بحرین به ایران

وزیر کشور بحرین مدعی شد سازمان‌های امنیتی این کشور به کمک کشوری در منطقه موفق شده‌اند یک گروهک تروریستی را که در ایران، عراق و لبنان آموزش دیده‌اند، دستگیر کنند. به گزارش فارس به نقل از روزنامه الرای، شیخ راشد بن‌عبدالله آل‌خلیفه، وزیر کشور بحرین مدعی شد سازمان‌های امنیتی بحرین با همکاری کشوری در منطقه موفق شده است یک گروهک تروریستی 8 نفره را دستگیر کند.

وی در ادامه سخنان خود بار دیگر با اتهام‌زنی به ایران مدعی شد این افراد به ایران، لبنان و عراق سفر کرده و برای استفاده از سلاح و تجهیزات نظامی آموزش‌دیده‌ و حمایت مالی شده‌اند. خلیفه تاکید کرد بعد از به پایان رسیدن تحقیقات جزئیات بیشتری را منتشر خواهند کرد. وی افزود: مسؤولیت ملی ما ایجاب می‌کند که با هرگونه خشونت به صورت قاطع برخورد کنیم و اجازه ندهیم که امنیت و ثبات کشور دچار تزلزل شود و در میان فرزندان یک کشور فتنه رخنه کند.

*خراسان:

کمک جالب کابينه به متروي اصفهان

در حالي که هيئت دولت چندي پيش با تصويب پيشنهاد رييس جمهور، ورزشگاه نقش جهان اصفهان را به شرکت فولاد مبارکه اصفهان واگذار کرد، بر اساس بررسي يک دستگاه نظارتي، اين مصوبه تبصره اي نيز داشته است که بر اساس آن مقرر شده از محل درآمد حاصل از فروش ورزشگاه يادشده مبلغي به عنوان کمک دولت براي تکميل متروي اصفهان پرداخت و با نظارت استانداري هزينه شود که اين نحوه پرداخت از نظر قانوني قابل تامل است.

درخواست ديپلمات هاي بازنشسته کشور از دولت

تعدادي از ديپلمات هاي بازنشسته کشور با ارسال نامه اي به مسئولان ارشد دولتي، از آن ها خواسته اند نسبت به بازنگري در برخي موارد مربوط به حقوق و مزاياي بازنشستگي آنها اقدام شود. اين ديپلمات ها معتقدند با توجه به ماده 47 قانون مالي و انضباطي وزارت امور خارجه که ميزان حقوق بازنشستگي مقامات سياسي وزارت امور خارجه را مشخص کرده است، مي توان اقداماتي براي افزايش حقوق آنها انجام داد.

*آرمان:

ملاقات ۳ ساعته ‌اژه‌ای با مرتضوی در زندان

شنیده شد که یک منبع آگاه از ملاقات حدوداً ۳ ساعته محسنی اژه‌ای با مرتضوی در زندان اوین خبرداد. فارس نوشت؛ یک منبع آگاه از ملاقات چند ساعته مابین حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه با سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی در زندان خبر داد و گفت:‌ در این ملاقات دو نفره، سخنگوی قوه قضائیه به مباحثی درباره کناره‌گیری سعید مرتضوی از سرپرستی سازمان تامین اجتماعی و وحدت بیشتر مجلس و دولت اشاره کرده است.

برگزاری جشنواره ملی «صدای بهار»

شنیده شد که محمد شریف ملک‌زاده از برگزاری جشنواره صدای بهار در سازمان میراث فرهنگی خبر داد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ این جشنواره از 28 اسفند آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروز 92 ادامه دارد. البته شریف‌زاده گفته بود به هیچ عنوان در این سازمان به مباحث سیاسی و انتخاباتی ورودی نخواهیم داشت.

دادگاه تفهیم اتهام استاد دانشگاه شریف به تعویق افتاد

شنیده شد که دکتر رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره برگزاری آخرین دادگاه تفهیم اتهام دکتر مجتبی عطاردی استاد بازداشت شده دانشگاه صنعتی شریف که قرار بود بهمن‌ماه آخرین دادگاه وی برگزار شود، گفت: دادگاه دکتر عطاردی برای چندمین بار به تعویق افتاد.

 مهر نوشت؛ وی دلیل به تعویق افتادن دادگاه دکتر عطاردی را بهره‌برداری هر چه بیشتر از این موضوع که به موضوعی سیاسی تبدیل شده عنوان کرد. رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: هنوز زمان برگزاری دادگاه اعلام نشده و دکتر عطاردی هم‌چنان در بازداشت خانگی و منتظر تشکیل دادگاه است. عطاردی دانشیار برق دانشگاه صنعتی شریف حدود یک سال پیش به دنبال خرید تجهیزات برای آزمایشگاه خود در آمریکا دستگیر شد.

شهربازی فرهنگسرای خاوران پلمب شد

شنیده شد که مدیرکل استاندارد استان تهران از پلمب شهربازی فرهنگسرای خاوران به دلیل غیراستاندارد بودن تجهیزات آن خبر داد. ایسنا نوشت؛ مسلم بیات با اشاره به اجرای برنامه نظارت بر استاندارد شهربازی‌ها در استان تهران از سال گذشته تاکنون گفت: در جریان کنترل‌های صورت گرفته توسط شرکت‌های بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران، شهربازی فرهنگسرای خاوران به دلیل غیراستاندارد بودن تجهیزاتش پلمب شد.

وی افزود: نواقص موجود در تجهیزات این شهربازی به صاحبانشان‌ اعلام شده بود اما به دلیل بی‌توجهی آن‌ها به اخطارهای اداره استاندارد تهران مبنی بر برطرف کردن نواقص و استانداردسازی تجهیزات مستقر در شهربازی و استفاده نکردن از آن‌ها تا زمان دریافت تاییدیه استاندارد، این اداره کل اقدام به پلمب این شهربازی کرد.

نظرسنجی انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری

شنیده شد که باشگاه کاربران سایت تبیان برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو اقدام به برگزاری نظرسنجی کرده است. تبیان نوشت؛ هدف از برگزاری این نظرسنجی‌ها، به تصویر کشیدن نگاه مخاطبان درباره شاخص‌ها، برنامه‌ها و جهت‌گیری‌های مطلوب در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

بازیگر بازداشتی به ایران بازگشت

شنیده شد که امین زندگانی بازیگر فیلم «شهابی از جنس بلور» گفت: پس از معطلی 12ساعته در کنسولگری ایران در لبنان روز جمعه صبح به تهران برگشتم. تسنیم نوشت؛ وی ادامه داد: به دلیل عجیب بودن مهر ورود و احتمال دست کاری در گذرنامه مدت 12 ساعت مهمان آقای قنادزاده سرکنسولگر ایران در لبنان بودم که پس از بررسی‌های انجام شده توسط مأموران فرودگاه به تهران بازگشتم.

هر ساعت 6خودرو در كشور سرقت می‌شود

شنیده شد که طبق آمارهای به‌دست آمده، در سال 90، روزانه 142 دستگاه خودرو سرقت شده است، یعنی هر ساعت 6 دستگاه خودرو در كشورمان به سرقت رفته است. فارس نوشت؛ سرهنگ فریدون خالقی‌فر، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی كشور گفت: پراید بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده،‌ اما توجه داشته باشید كه اقبال عمومی و همچنین تولید این وسیله نقلیه در كشور زیاد است. او با بیان اینكه شركت‌های سازنده خودرو اقداماتی را در راستای افزایش ضریب ایمنی خودروها انجام داده‌اند، معتقد است پس از پراید، محصولات گروه پژو بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده‌اند.

متهم فراری اختلاس، عضو هیات مدیره شد!

شنیده شد که مهرگان امیر خسروی که بعد از خاوری به کانادا فرار کرد در تیر ماه سال جاری به مدت دو سال به عنوان عضو هیات مدیره یکی از شرکت‌های تاسیس شده به دست مه‌آفرید منصوب شده است! شفاف نوشت؛ مردآویج امیرخسروی به همراه مهرگان و برادر دیگرش مسعود امیرخسروی از سهامداران اولیه و از تصمیم‌گیران اقتصادی جریان اختلاس بوده‌اند.

خروج روزانه 4میلیون لیتر سوخت از کشور

شنیده شد که فرمانده ناجا از خروج روزانه 4 میلیون لیتر سوخت از کشور خبر داد. ایسنا نوشت؛ وی گفت: سقوط قیمت ارز نیز موجب شد که مسیر قاچاق تغییر کند و در ادامه گفت: تفاوت قیمت میان سوخت داخل کشور و کشورهای همسایه عامل تحریک‌کننده قاچاقچیان است. سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در خصوص پیامک‌های بخشودگی جرایم گفت: ارسال پیامک بخشودگی جرایم ضد امنیتی است

احتمال حبس امام موسی صدر در مرز لیبی

شنیده شد که صادق طباطبایی از احتمال زندانی بودن امام موسی صدر در مرز بین چاد و لیبی خبر داد. شفاف نوشت؛ وی گفت: دولت مصر می‌گوید كه در مرز چاد و لیبی قسمت‌‌هایی وجود دارد كه در اشراف هیچ دولتی نیست. این منابع اطلاعاتی می‌گویند در آنجا چند زندان و بازداشتگاه است كه ممكن است آقای صدر آنجا باشند.

 وی ادامه داد: امید می‌رفت با دستگیری قذافی مشخص شود چه بر سر امام موسی صدر آمده است و ایشان در چه وضعیتی هستند. اما افرادی كه به قذافی نزدیك بودند، جرات نمی‌كنند واقعیت موضوع را مطرح كنند؛ می‌ترسند كه مجرم شناخته شوند ولی افرادی به عنوان مطلع وجود دارند.

یك خبرنگار بازداشت شده دیگر آزاد شد

شنیده شد که ف.س که در بازداشت‌های اخیر روزنامه‌نگاران دستگیر شده بود، آزاد شد. بولتن نیوز نوشت؛ وی از کارکنان سایت جماران و مدیر سابق کتابخانه مرکز تحقیقات استراتژیک بود که شنبه هفت بهمن، در منزل خود بازداشت شده بود. پرونده وی در ارتباط با موج جدید دستگیری خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بود. وی در هنگام دستگیری ویراستار سایت خبری – تحلیلی «جماران» بوده است.

*تهران امروز:

مراسم سخنراني گروه‌ افراطي در يكي از مساجد قم

در دهه فجر امسال، يكي از گروه‌هاي افراطي در يكي از مساجد قم يك دهه سخنراني برگزار كرد كه هر شب يك‌نفر از عناصر وابسته به آن گروه سخنراني مي‌كرد. روزنامه جمهوري اسلامي نوشت:اين افراد به جاي تقويت وحدت و همبستگي ملي، تا توانستند عليه شخصيت‌هاي مسئول كنوني كشور تبليغ كردند و افراد شركت كننده در آن جلسات را جهت اهداف گروهي خود شست‌وشوي مغزي دادند.

 نكته جالب اين‌است كه به شهادت فيلم‌هاي موجود از اين جلسات و جلسه 22‌بهمن شبستان امام خميني حرم حضرت معصومه(س)، عده‌اي از اخلالگران 22 بهمن قم همان كساني بودند كه در آن 10 شب دهه فجر توسط آن گروه افراطي تحريك شده بودند.

 پس از انحرافات 88، فتنه‌هاي ديگري پيش‌رو داریم

سردار احمد رضا رادان، جانشين رئيس پليس كشور در همايش فرماندهان يگان ويژه گفت: اگر ما براين باور باشيم كه فتنه 88 اتفاقي بود كه رخ داد و به پايان رسيد، اشتباه بزرگي است چرا كه پيش‌از اين فتنه نيز شيطنت‌هايي از سوي دشمنان وجود داشت و اين امر محتمل است كه پس از پايان يافتن انحرافات 88، فتنه‌هاي ديگري نيز پيش‌روي داشته باشيم.

احمدي‌نژاد استغفار کند

روز گذشته، مهدي كوچك زاده در وبلاگ خودش از محمود احمدي‌نژاد خواست كه بابت كار و كردارش در جلسه استيضاح وزير كار، استغفار كند. وي نوشته بود: اگر در پيشگاه خداوند متعال استغفار ننموده و علنا از رهبري و مردم طلب بخشش نكنيد، من هيچ‌دليلي براي ترجيح شما بر ديگر روساي قوا و استيضاح كنندگان خطاكار و لجوج نمي‌بينم.

توضیحت اميري‌فر درباره «زنده باد بهار»

عباس اميري‌فر در گفت‌وگو باايسنا با بيان اينكه «من نگفته‌ام كه «زنده باد بهار» را مقام معظم رهبري به كار برده‌اند» گفت: انتساب اين مطلب به من كذب محض است.اميري‌فر همچنين با بيان اينكه «به مدت 22 سال افتخار شاگردي مقام معظم رهبري را داشته‌ام و مريد و مقلد ايشان هستم» انتشار جمله‌اي كه به نقل از وي منتسب به رهبري شده است را اقدامي در راستاي «بي‌تقوايي» دانست و تصريح كرد: اگر اين خبرگزاري، خبر خود را اصلاح نكند مجبور مي‌شوم به مقامات قضايي بابت اين خبر شكايت كنم.

طرح جريان انحرافي براي آشوب آفريني
عوض حيدرپور، عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي،با اشاره به اينكه از موضوع جلسات جريان انحرافي آگاهي دارد گفت: طبق آمار و اطلاعاتي كه ما از جلسات آنها داريم، قصدي كه اين گروه داشتند اين بود كه در بهمن ماه، آشوب را كف خيابان‌ها بكشانند. اين در شرايطي است مقام معظم رهبري بارها عنوان كردند كه كسي حق ندارد آرامش كشور را بر هم بزند. وي در پاسخ به اين سوال كه نشانه‌هاي اين آشوب چه چيزي است گفت:اعلام خودشان بهترين نشانه بود.

 اين موضوع را در جلسات خصوصي خودشان مطرح كرده بودند و اخبار آن دقيقا به ما رسيده بود. ما خبر داشتيم كه اين گروه اعلام كرده‌ كه شروع فعاليت‌هاي انتخاباتي ما از بهمن ماه خواهد بود. كاري كه در مجلس انجام شد و بي‌اخلاقي طرفداران اين گروه در قم، اقداماتي بود كه ما از يك ماه قبل از آنها آگاه بوديم. در حادثه‌اي كه در مجلس افتاد، نخبگان و بزرگان جامعه همه تصديق كردند كه ماجراي رخ داده، منتهاي بي‌اخلاقي بود.

 در كجاي دنيا رئيس قوه مجريه، با چنين روش تخريبي به اركان حكومت هجوم مي‌برد؟ آقاي احمدي‌نژاد در مجلس روساي دو ركن اساسي كشور كه همان قواي مقننه و قضائيه باشد را مورد تخريب قرار داد. وي در ادامه افزود:حقيقت موضوع اين است كه ما يك جرياني به نام جريان انحرافي را در دولت تجربه كرديم، شناختيم و مي‌دانيم كه وجود دارد. رئيس اين جريان هم شخص آقاي رئيس‌جمهور است.

 اگر جريان انحرافي را به خودرو مانند اتوبوس تشبيه كنيم، راننده اين خودرو شخص رئيس‌جمهور است. در سخنراني وي در مراسم 22 بهمن ماه نيز اين را نشان داد كه اين جريان توسط شخص ايشان در حال حمايت شدن است. آقاي احمدي‌نژاد نبايد خودش را با رهبري مقايسه كند. پست رياست‌جمهوري به معناي تدارك و تجهيز كشور است. اين پست، پستي نيست كه بخواهد به مردم رهنمود بدهد يا رئيس‌جمهور بگويد كه در آينده با مردم صحبت مي‌كنم. اينگونه نيست و بايد آقاي احمدي‌نژاد شأن خود را بشناسد و پايش را از گليم خودش درازتر نكند.

 اگر بناست كه رهبري رهنمودي به مردم ارائه كند كه مردم راه را از چاه بشناسند، ديگر رئيس‌جمهور نمي‌تواند خود را هم قد و هم اندازه مقام عظماي ولايت بداند. مردم نيز اين موضوعات را به خوبي درك مي‌كنند و فريب اين مسائل را نمي‌خورند. به‌هر‌حال سوءاستفاده‌اي كه از تريبون جشن ملي انجام گرفت به هيچ عنوان پسنديده نبود.

دل مردم از مفاسد اقتصادي خون است

محمد حسين صفارهرندي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در برنامه تلويزيوني نگاه يك گفت: ما بيجا مي‌كنيم از رهنمودهاي صريح رهبري عدول كنيم و بگوييم خواسته‌ايم حق را بگوييم. بعضي‌ها ادعا مي‌كنند حزب ندارند اما در باطن بدترين نوع كار حزبي را مي‌كنند و آن نداشتن تابلوي حزبي است. وي خاطرنشان كرد: سياستمداران بايد داراي وسعت نظر باشند كه مسائل را با بعد بزرگ‌تري ببينند. وي با بيان اينكه دل مردم از مفاسد اقتصادي خون است، گفت: اگر كسي علم مبارزه با اين نوع مفاسد را بلند كند، مردم براي آن دست مي‌زنند.

خدا نكند به جاي شاد كردن دل مردم كارمان به شعارزدگي برسد و در عمل اتفاقي رخ ندهد. اگر ما هدف‌مان اين باشد كه دست مفسد اقتصادي را از عرصه قدرت كوتاه كنيم، بايد بهترين افراد را جاي آن مفسد جايگزين كنيم. صفارهرندي بيان داشت: با شعار، هياهو و تحريك مردم را پاي كاري بياوريم و بعد مردم ببينند كه آدم‌هاي مفسد در راس امور بنشينند آنوقت مردم فكر مي‌كنند كه چيزي گيرشان نيامده و كار اساسي صورت نگرفته است.

 وي افزود: با عارضه مفاسد اقتصادي بايد با نگاه بيماري برخورد شود، اگر كسي بيماري داشته باشد آن بيماري را درمان مي‌كند اما پيش‌گيري همواره مقدم بر درمان است. مشكل ما در مفاسد اقتصادي بزنگاه‌هايي است كه از آنها غافليم كه بخشي از آن قانوني، بخشي آيين‌نامه‌اي و بخشي نيز به دليل انتخاب نشدن افراد شايسته است. نوع گزينش‌ها براي مسئوليت‌ها در كشور در برخي موارد به نوعي است كه براي تصدي امور صالحان انتخاب نمي‌شوند. من عضو دولت نيستم اما روي سلامت شاكله دولت قسم مي‌خورم و بر همين اساس شاكله مجلس نيز پاك است.

*جمهوری:

اشک اخلالگران قم از پشيماني درآمد


اخلالگران آزاد شده در قم، از اينكه فريب عناصر افراطي وابسته به گروه‌هاي سياسي را خورده و مرتكب اقدام خلاف شرع و قانون در مراسم 22 بهمن و در جوار حرم حضرت معصومه شده‌اند به شدت ابراز پشيماني مي‌كنند. دو تن از اين اخلالگران آزاد شده درحالي كه اشك در چشمانشان حلقه زده بود گفتند تصور ما اين بود كه درحالت حمايت از انقلاب و اسلام هستيم و نمي‌دانستيم در خدمت قدرت طلباني قرار گرفته‌ايم كه از ما براي رسيدن به اهداف سياسي خود به عنوان ابزار استفاده مي‌كنند. يكي از اين افراد كه اهل لرستان است گفت اگر پدرو مادرم بفهمند كه من به جاي آنكه در حوزه مشغول تحصيل علوم ديني باشم مرتكب چنين اقدامي شده‌ام و سروكارم با زندان افتاده، هرگز مرا نخواهند بخشيد.

دروغ بزرگ درباره محتوای نامه اندیشمندان ایرانی به مرسی

روزنامه الشرق الاوسط در اقدامي همراه با دروغ پراكني، نامه 17 تن از اساتيد دانشگاه‌هاي ايران به رئيس‌جمهور مصر را نامه رهبر انقلاب اسلامي خطاب به مرسي وانمود كرد كه به ادعاي اين روزنامه در آن از مرسي خواسته شده است كه نظام ولايت فقيه را براي مصر برگزيند.

چند روز قبل، 17 نفر از اساتيد دانشگاه‌هاي ايران در نامه‌اي به رئيس‌جمهور مصر اعلام كردند، انديشمندان مسلمان ايراني آمادگي دارند تجربه و توان علمي خود را به دولت مصر انتقال دهند. روزنامه الشرق الاوسط در اقدامي دور از اخلاق رسانه‌اي اين نامه را به رهبر انقلاب اسلامي و مشاوران ايشان خطاب به محمد مرسي رئيس‌جمهور مصر منتسب كرد و با تيتر شيطنت‌آميز "خامنه‌اي خطاب به مرسي: از ولايت فقيه الهام بگيريد" تلاش كرد اين طور به خواننده القاء كند كه ايران تلاش مي‌كند با دخالت در مصر مدل جمهوري اسلامي را در اين كشور پياده كند. روزنامه الشرق الاوسط به شاهزاده‌هاي سعودي وابسته است و سلفي‌ها در آن نفوذ دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.