سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رايانه تان را تبدیل به تلفن همراه کنيد

اولين گزينه‌اي که در اين صفحه براي استفاده کاربران گنجانده شده است امکان استفاده از سرويس اينترنت تلفن همراه در رايانه است. کاربراني که از سرويس‌هاي اينترنت همراه استفاده مي‌کنند مي‌توانند با استفاده از اين گزينه سرويس اينترنت سيم‌کارت خود را روي رايانه داشته باشند و از اين طريق وارد اينترنت شوند.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران:

پشت رايانه خود نشسته‌ايد و سخت مشغول انجام کارهاي خود هستيد اما مدام تلفن شما به صدا در مي‌آيد و مجبور مي‌شويد کار با رايانه را متوقف کرده و به تماس‌هاي خود پاسخ دهيد. معمولا کاربران در اين شرايط گوشي تلفن همراه خود را بين گوش و شانه‌هاي خود قرار مي‌دهند و هم‌زمان با کار با صفحه‌ کليد و ماوس به گفت‌وگوي تلفني مي‌پردازند؛ اقدامي که از نظر پزشکي آسيب‌هاي فراواني را به دنبال خواهد داشت که يکي از آن‌ها آرتروز گردن است.

اين در حالي است که شما مي‌توانيد در ويندوز هفت و از طريق ارتباط بلوتوث اين مشکل را به سادگي برطرف کنيد. در اين هفته به آموزش اين کار در رايانه مي‌پردازيم.

برقراري ارتباط تلفني از طريق رايانه

يکي از امکانات ويژه‌اي که در ويندوز هفت تعبيه شده و بسيار کاربردي است ايجاد ارتباط بين گوشي تلفن همراه و رايانه است. برقراري ايـن ارتباط با استفاده از سرويس بلوتوث امکان‌پذير اسـت.

به‌ طور طبيعي تقريبا تمامي تلفن‌هاي همراه و لپ‌تـاپ‌ها داراي بلوتوث هستند اما در رايانه‌هـاي روميزي اين امکان به‌طور پيش‌فرض وجـود ندارد هـر چنـد که کاربران مي‌توانند با خريد سخت‌افـزار بلوتوث ايـن مشکل را برطرف کنند. حال شرايط بـراي برقراري ارتباط تلفني با رايانه فراهم است.

روشن کردن بلوتوث

در ابتدا لازم است بلوتوث تلفن همراه خود را روشن کنيد. حال بايد ارتباط رايانه و تلفن همراه را برقرار کنيد. براي اين کار روي علامت بلوتوث که در نوار وظيفه و در کنار ساعت ويندوز نمايش داده مي‌شود راست کليک کرده و گزينـه Show Bluetooth Devices را انتخاب کنيد. در صفحه‌اي که باز مي‌شود روي نام بلوتوث گوشي خود کليک کنيد. با انجام اين کار صفحه‌اي باز مي‌شود که امکانات پيش‌بيني شده در ويندوز براي برقراري ارتباط تلفن همراه و رايانه را نشان مي‌دهد.

حال لازم است تا هدفون خود را نيز به رايانه متصل کنيد تا امکان استفاده از گوشي و ميکروفون فراهم باشد. البته در همين ابتدا بايد به اين نکته اشاره کنيم که در زمان اجراي هر يک از دستورات و فرمان‌هاي تعبيه شده در اين سرويس، پيغامي براي تاييد ارتباط به گوشي تلفن شما ارسال مي‌شود که بايد آن را تاييد کنيد تا ارتباط برقرار شود.

تماس گرفتن با مخاطبان

اولين گزينه‌اي که در اين صفحه براي استفاده کاربران گنجانده شده است امکان استفاده از سرويس اينترنت تلفن همراه در رايانه است. کاربراني که از سرويس‌هاي اينترنت همراه استفاده مي‌کنند مي‌توانند با استفاده از اين گزينه سرويس اينترنت سيم‌کارت خود را روي رايانه داشته باشند و از اين طريق وارد اينترنت شوند.

سرويس تماس با مخاطبان در دومين بخش اين صفحه تعبيه شده است. کادر ويژه‌اي که با عنوان Make a Call to This Number مشخص شده است براي وارد کردن شماره تماس مورد نظر شماست. شماره تماس را در اين کادر وارد کرده و سپس روي گزينه Call کليک کنيد.

خواهيد ديد که با انجام اين کار تماس شما برقرار مي‌شود و مي‌توانيد با استفاده از هدفون با مخاطب خود مکالمه داشته باشيد. در رديف پايين‌تر نيز گزينه‌اي وجود دارد که امکان استفاده از بلندگوهاي رايانه را براي پخش از طريق تلفن ‌همراه فراهم مي‌کند. يعني اگر در حال پخش فايل‌هاي صوتي روي تلفن همراه باشيد با کليک روي اين بخش مي‌توانيد خروجي صداي آن را روي بلندگوهاي رايانه خود داشته باشيد.

پاسخ به تماس ديگران

انجام اين کار نيز بسيار ساده است. کافي است روي گزينه Connect که در رديف چهارم اين صفحه وجود دارد کليک کنيد.

اين بخش که با عبارت Use This Computer as … مشخص شده است امکان پاسخ‌گويي به تماس‌ها از طريق رايانه را فراهم مي‌کند. با کليک روي گزينه Connect تنظيمات به گونه‌اي انجام مي‌شود که در صورت دريافت تماس در تلفن ‌همراه، آن تماس به طور خودکار در حالت پاسخ‌گويي قرار مي‌گيرد و شما مي‌توانيد با استفاده از هدفون و ميکروفن پاسخگوي آن باشيد.

ارسال و دريافت فايل

در ادامه دو گزينه ديگر را مشاهده خواهيد کرد که امکان ارسال و دريافت بين رايانه و تلفن همراه را فراهم مي‌کند. با استفاده از گزينه اول که با عبارت Browse files … مشاهده مي‌شود مي‌توانيد محتويات ذخيره شده در حافظه تلفن همراه خود را به نمايش گذاشته و امکان ارسال و دريافت فايل را فراهم کنيد.

گزينه دوم نيز براي تبادل فايل از رايانه با تلفن همراه در نظر گرفته شده است. کليک روي عبارت Send files … صفحه‌اي را باز خواهد کرد که داراي گزينه Browse است و به شما امکان مي‌دهد تا اطلاعات مورد نظر در رايانه را براي ارسال به تلفن همراه انتخاب کنيد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
مهدی
۲۰:۳۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
واقعا جالبه
ادریس
۰۹:۴۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
جالبه اما ای کاش اموزش تصویری بود چون من هرچی گشتم نتوانستم اون قسمت مربوط بهتماس و پاسخ رو پیدا کنم
محمد
۰۸:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
سلام
ممنون راهنمایی شما
این گزینه برای برخی ازگوشیهاکارمیکنه بیشترگوشیهای نوکیا سری 60کارمیکنه همه گوشیها بااین گزینه کنار نمیان ومچ نمیشن
ممنون