سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت تند اقتصاد آمريکا به سمت ورشکستگي

اقتصاد آمريکا امروزه داراي زيربناي توليد نامناسب بوده، فقر بيداد مي کند و کشور به سرعت به سمت ورشکستگي در حرکت است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري اکونوميست ؛ اگر شما مي خواهيد بدانيد آينده آمريکا چه خواهد بود بهتر است نگاهي به شهر ديترويت بياندازيد. زماني اين شهر نمادي براي کارهاي درست بود اما امروزه از نظر فساد به جهنمي تبديل شده است. ديترويت زماني چهارمين شهر بزرگ آمريکا بود و در سال 1960 بيشترين درآمد سرانه را در اين کشور داشت.

ديترويت زماني بزرگترين شهر توليدي دنيا محسوب مي شد. اما امروز اين شهر مايه خنده بقيه کشورهاي جهان است.  ميزان بيکاري در اين شهر بسيار بالا است و 60 درصد کودکان در فقر زندگي مي کنند و در مرز ورشکستگي است. مقامات و مسئولان اين شهر مي گويند که تنها تا چند هفته يا چند ماه ديگر هيچ پولي نخواهند داشت.

 اگر ديترويت اعلام ورشکستگي کند اين اتفاق بزرگترين ورشکستگي در تاريخ آمريکا خواهد بود. واقعيت اين است که ديترويت تصويري است از آنچه براي کل آمريکا اتفاق خواهد افتاد. در آمريکا امروزه زيربناي توليد خراب است، فقر بيداد مي کند و کشور به سرعت به سمت ورشکستگي در حرکت است. احتمالا ديترويت اولين شهري است که به اين مرحله مي رسد اما بقيه آمريکا هم بزودي همين راه را خواهند رفت. در گذشته و در دوران شکوفايي، ديترويت در زمينه خودرو سازي معروف بود.اما امروزه اين شهر بخاطر فساد و ويراني معروف است. اين شهر پر از خانه هاي تخريب شده، مدارس متروکه و کارخانه هاي خالي است. اما چه چيز باعث سقوط اين شهر که زماني يکي از بهترين شهرهاي دنيا بود؛  شده است؟

بين دسامبر سال 2000 تا دسامبر سال 2010 حدود 48 درصد از مشاغل توليدي در ايالت ميشيگان از بين رفت. وقتي در يک منطقه توليدي طي يک دهه حدود نيمي از مشاغل از بين برود مسلما اوضاع بدي بوجود خواهد آمد. 

اوضاع شهر ديترويت هشداري است براي بقيه نقاط آمريکا. اوضاع اقتصادي آمريکا در حال افول است به طوري که  درصد نيروي کاري که استخدام مي شوند از سال 2006 تا کنون هر ساله کاهش داشته است.از سوي ديگر 53 درصد از کارگران آمريکا کمتر از سي هزار دلار در سال درآمد دارند. با کمال تعجب صدها هزار آمريکايي با مدرک فوق ليسانس و دکترا بيکار هستند و از کوپن هاي غذايي که دولت مي دهد استفاده مي کنند.

آمريکا کشوري است که مصرفش بيش از توليدش است و هر روز بدهي هايش بيشتر مي شود. اکنون براي اينکه بخواهيم مسير را تغيير دهيم دير شده است.




                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اقتصاد ، ورشکسته ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.