سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحيمي در جلسه شوراي‌عالي اشتغال:

كميته امداد با صرف حداقل اعتبارات فرصت‌هاي شغلي فراواني ايجاد كرده است

معاون اول رئيس‌جمهور گفت: کميته امداد ظرف چند سال اخير افتخارات بزرگي را در زمينه ايجاد اشتغال بوجود آورده و با صرف حداقل اعتبارات توانسته فرصت‌هاي شغلي فراواني ايجاد کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي ظهر امروز ( يکشنبه ) در جلسه شوراي‌عالي اشتغال با قدرداني از تلاشها و اقدامات کميته امداد امام خميني(ره) در جهت اشتغالزايي گفت: کميته امداد ظرف چند سال اخير افتخارات بزرگي را در زمينه ايجاد اشتغال بوجود آورده و با صرف حداقل اعتبارات توانسته فرصت‌هاي شغلي فراواني ايجاد کند.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي فراوان بخش کشاورزي و دامپروري در ايجاد فرصت‌هاي شغلي اظهارداشت: تقويت بخش کشاورزي و دامپروري و فعال شدن ظرفيت‌هاي اين حوزه بخصوص در استانهاي کمتر توسعه‌يافته که داراي نرخ بيکاري بيشتري هستند، مي‌تواند موجب کمک به قطع وابستگي کشور به واردات محصولات غذايي، رونق اقتصادي و به تبع آن اشتغالزايي فراوان شود.

رحيمي همچنين با قدرداني از خدمات عبدالرضا شيخ‌الاسلامي وزير سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعي در مديريت برنامه‌هاي اشتغالزاي دولت افزود: عدم حضور ايشان در اين جايگاه موجب تأسف است البته اطمينان داريم آقاي عباسي سرپرست اين وزارتخانه نيز با شناختي که از اشتغال و برنامه‌هاي دولت دارد، راه ايشان را با قدرت و جديت ادامه خواهد داد .

در اين جلسه گزارش 10 ماهه از سيماي بازار کار و ترکيب منابع مالي براي ايجاد اشتغال از سوي دبيرخانه شورايعالي اشتغال ارائه شد.

مديران بانکهاي عامل نيز که در اين نشست حضور داشتند متعهد شدند تا پايان سال تعهدات خود را نسبت به مشاغل خانگي و طرح‌هاي خوداشتغالي به طور کامل اجرايي کنند.

در اين نشست معاون رئيس‌جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز گزارشي از بررسي‌هاي انجام شده در خصوص ميزان عملکرد سيستم بانکي در تخصيص تسهيلات به طرح‌هاي اشتغالزا ارائه کرد.

پيشنهادات و طرحهاي مختلفي نيز در راستاي تامين اعتبار و منابع قرض‌الحسنه براي ايجاد اشتغال مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد در يکي از جلسات فرعي شورا بررسي و سپس براي تصميم‌گيري نهايي در جلسات آتي مطرح شود.
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.