سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوپن‌هاي غذا وسيله‌اي براي سوءاستفاده در آمريکا

باید قبول کرد که عده ای از مردم از سیستم کمک دولتی سوء استفاده می کنند.آیا رواست که عده ای با گرفتن ژتون غذای کمکی از آن برای خرید شاه میگو استفاده کنند آن وقت عده ای از گرسنگی رنج ببرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، براساس گزارش وال استریت ژورنال جمعیت زیادی از برنامه تلفن همراه و ثابت رایگان سوء استفاده می کنند، همانطور که از کارت های کمک غذایی سوء استفاده می کنند. سال گذشته دولت فدرال 2/2 میلیارد دلار خرج کرد تا به کسانی که نیازمندند ولی امکان مالی ندارند تلفن همراه و بی سیم رایگان بدهد . اما براساس یافته های استریت ژورنال بسیاری از آنان وضعشان خوب است و نباید از این برنامه استفاده کنند.

دوست دارید کل کسب و کارتان را رها کرده و برای زندگی به اوباما متکی شوید ؟ وقتی اوضاع زندگی در این دوره وزمانه به سختی میگذرد بهتر نیست تسلیم شده و برای زندگی به دولت متکی شد ؟ هم اکنون دولت فدرال 80 برنامه مختلف بهزیستی و کمکی را اجرا می کند و علاوه بر آن دولتهای محلی و ایالتی هم برنامه های کمکی خود را دارند . 

به این ترتیب اگر شما یک فرد زرنگ باشید و راهکارهای این برنامه های کمکی را خوب بلد باشید بسیار راحت و بسیار بهتر از کسانی که با روزی کمتر از یک دلار ، صادقانه و باشرافت زندگی می کنند می توانید زندگی خود را بچرخانید . البته باید اینجا گفت که منظور این مقاله خیل مردم محتاج به نان شب نیستند که واقعاً به این برنامه های غذایی نیاز دارند . 

هم اکنون میزان فقر درمیان مردم آمریکا به علت نبود شغل کافی رو به افزایش است . حالا چرا شغل کافی برای جوانان ما نیست ؟ چون ما کشتی کشتی شغل های جوانان خود را به آنسوی آبها فرستاده ایم و میلیونها میلیون شغل مان را نیز به ربات ها داده ایم . 

بالاخره عده ای همیشه به کمک ما نیازمند هستند اما این ما ملت آمریکا هستیم که با تصمیم خودخواهانه خود نرخ فقر را افزایش داده ایم .

اما بالاخره باید قبول کرد که عده ای از مردم از سیستم کمک دولتی سوء استفاده می کنند.
آیا رواست که عده ای با گرفتن ژتون غذای کمکی از آن برای خرید شاه میگو استفاده کنند. آن وقت عده ای از گرسنگی رنج ببرند .

متاسفانه هم اکنون نیمی از مردم آمریکا درخانه نشسته و به جای کار و تلاش از کمک دولت استفاده می کنند.

به همین خاطر برنامه غذایی وکمکی دولتی در چند سال اخیر رشد انفجار گونه ای داشته است. از وقتی اوباما رئیس جمهور شده است تعداد افرادی که کمک غذایی دریافت می کنند به بیش از 49 درصد رسیده است و روزانه 11 هزار نفر به این آمار افزوده می شوند.

باورش سخت است اما تعداد آمریکائی هایی که از کمک غذایی استفاده میکنن برابربا کل جمعیت اسپانیا است .

آیا نهایتاً همه مردم آمریکا محتاج این کمک خواهند بود ؟

مطمئناً میلون ها میلیون خانواده آمریکائی وجود دارند که سخت کار می کنند تا روی پای خود بایستند و از کمک دولتی استفاده نمی کنند . خیلی سخت است که عده ای با زحمت پول درآورند و با سختی به ماه آینده برسند ، اما عده ای با کارت های غذایی اجناس لوکس بخرند. اخیراً زنی در فیسبوک مطلبی را به اشتراک گذاشته بود که جای تامل بسیاری داشت .

این خانم دراین مطلب می نویسد که برای خرید به فروشگاهی رفته بود که زنی را با یک دختر 4 ساله می بیند . زن بسیار خوش لباس با گوشی گرانقیمت آیفون بود که در سبد خریدش انواع گوشت بود . نویسنده مطلب هم کلی دهانش آب می افتد و دردلش حسرت شام امشب آنان را می خورد. اما موقع حساب کردن می بیند که آن زن با کارت کمکی غذایی، اجناس را حساب می کند.

بالاخره بعضی اوقات آدم ها نیاز به کمک دارند و ما هم با این قضیه مشکلی نداریم . اما واقعاً کسی که آخرین مدل آیفون را دارد و شام لابستر می خورد نیاز به کمک غذایی دارد ؟ آیا امثال ما طبقه متوسط می توانیم چنین چیزهایی بخریم ؟

این زن می گوید پسر و عروس من با یک نوزاد شبانه روز کار می کنند و به سختی به ماه بعد می رسند . پسرم در مک دونالد و عروسم هم در یک خانه پرستاری می کند . آنها زندگی را به سختی می گذرانند و هیچ کمکی هم دریافت نمی کنند . آیا این ها نشانه هایی از شکست خوردن حکومت در برقراری عدالت نیست ؟

درجواب این زن بسیاری از مردم نظر داده اند و گفته اند که خودشان به شخصه شاهد خیلی از این نمونه ها بوده اند . 

اخیراً CNS نوشته است وقتی اوباما وارد کاخ سفید شد 110/939/31 میلیون نفر کارت غذا می گرفتند . در نوامبر سال 2012 این رقم به 896/692/47 میلیون نفر رسید. این یعنی بیش از 3/49 درصد افزایش داشته است .

درسال 2000 تنها 17 میلیون نفر بودند که کارت کمک غذایی میگرفتند . 30 میلیون نفر فقط از آن سال اضافه شده اند . 

البته کارت های غذایی ، تنها  برنامه کمکی دولت فدرال نیست . بازهم البته این برنامه تنها برنامه ای نیست که از آن سوء استفاده می شود .

براساس گزارش وال استریت ژورنال جمعیت زیادی از برنامه تلفن همراه و ثابت رایگان سوء استفاده می کنند . 

سال گذشته دولت فدرال 2/2 میلیارد دلار خرج کرد تا به کسانی که نیازمندند ولی امکان مالی ندارند تلفن همراه و بی سیم رایگان بدهد . اما براساس یافته های استریت ژورنال بسیاری از آنان وضعشان خوب است و نباید از این برنامه استفاده کنند.

این برنامه که به برنامه LIFELINE معروف است و از سال 1984 اجرا می شود ، برای این است که ارتباط افراد فقیر با مراکز اورژانس و یا خانواده هایشان قطع نشود. این برنامه که از سیستم بی سیم تلفن هم استفاده می کند درسال 2008 نزدیک به 819 میلیون دلار هزینه در برداشته است .
بسیاری از مردم نیازی به این برنامه حمایتی که به اوباما فون معروف است ندارند .
تنها راه حل مبارزه با چنین مواردی ایجاد اشتغال است . اما اوباما و دیگر مسئولان آمریکائی همان راهی را می روند که چند سال است رفته و نتیجه ای نگرفته اند .

دلایل زیادی برای بالارفتن بیکاری نیروی کار آمریکا درچند سال اخیر وجود دارد . یکی از مهترین آنها سیاست های نادرست واحمقانه دولتمردان است که باعث نابودی کل اقتصاد شده است .

بسیاری از سیاستمداران ما میگویند که در حال یافتن راه حلی برای مشکلات ما هستند اما دارند آن را خرابتر می کنند . بعنوان مثال ، باراک اوباما دائماً می گوید که ما برای قدرتمندتر شدن نیاز به توافقنامه های جدید تجارت آزاد داریم . اما کیست که نداند که همین تجارت آزاد اقتصاد ما را نابود کرد و میلیون ها شغل ما را به چین فرستاد.

اوباما  گفته که تا مشکل اشتغال را حل نکند به مرخصی نمی رود ، اما از سال 2009 که این قول را داده هنوز خستگی در نکرده چون وضعیت اشتغال بدتر شده است .

براساس گزارش WEEKLY STANDARD اوباما تا به حال 83 روز مرخصی رفته است که 26 روز آن درسال 2009 بوده است . یعنی از آن زمان 57 روز مرخصی رفته ولی مشکل اشتغال را حل نکرده است . درعوض مردم ماهیانه 1 میلیون دلار خرج اوباما و دم و دستگاهش می کنند.
یک تحقیق می گوید :
- از هر 10 آمریکائی 8 نفر نسبت به بهتر شدن اوضاع شغلی بدبین است .

- بیش از نیمی از آمریکائی ها معتقدند بعد از رکود سال های 2007 تا 2009 اوضاع بهتر نشده است و 29 درصد هم معتقدند هیچگاه بهتر نخواهد شد .

- بسیاری از کسانی که از آنان سوال شده است میگویند که ورود به دانشگاه برای خیل جوانان امکان پذیر نیست . 

- 56 درصد از مردم گفته اند که بعد از بحران هیچ پس اندازی ندارند .

- 40 درصد از آمریکائی ها گفته اند از خانواده های خود و دوستان خود پول قرض میکنند.


برچسب ها: کوپن ، غذا ، کمک ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.