سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان خبر داد:

مترو و شهربازي روياها در گير و دار مشكلات ارزي

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان اعلام کرد: تجهيزات شهربازي رویا ها با مشكلات ارزي روبرو شده است لذا با توجه به اينكه به مردم قول داده ايم كه اين مجموعه تا پايان سال جاري در اختيار آن ها قرار مي گيرد بايد هرچه سريعتر مباحث ارزي آن حل شود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،عباس حاج رسوليها در جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان از متروي اصفهان نيز سخن به ميان‌آورد و بيان داشت: واگن هاي مترو ساخته شده ولي در این پروژه نیز با مشكل ارزي برخورد كرده ایم كه اين مسئله نيز بايد هرچه زودتر پيگيري و حل شود.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جديد با ارز آزاد خريداري شده كه به زودي وارد چرخه حمل و نقل اصفهان مي شود.
وي با اشاره به اينكه قبلا هزينه خريد هر اتوبوس ۱۰۰ ميليون تومان بود كه شهرداري فقط ۱۸ ميليون آن را پرداخت و مابقي در رديف بودجه بود عنوان كرد: قيمت اتوبوس هاي جديدي كه خريداري شده ۳۸۰ ميليون تومان مي باشد كه با ارز آزاد نيز خريداري شده اند.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: با توجه به اينكه اتوبوس هاي جديد با ارز آزاد خريداري شده اند لذا دولت و نمايندگان مجلس بايد هم از نظر ارزي و هم مباحث ريالي به اين امر توجه ويژه اي داشته باشند.
حاج رسوليها افزود: در سال جاري ۲۰ درصد به مسافران ناوگان اتوبوسراني افزوده شده و ناوگان اتوبوسراني روزانه ۱ ميليون نفر مسافر را جابجا مي كند اين در حالي است كه در سال جاري دولت هنوز يارانه بليت خود را پرداخت نكرده است.
وي با تاكيد بر افزايش عمر ناوگان اتوبوسراني اصفهان اذعان داشت: عمر اتوبوس هاي اصفهان ۳ و نيم سال بود و ناوگان اتوبوسراني اصفهان جوان بود اين در حالي است كه به دليل عدم تحقق بودجه هاي دولتي در حال حاضر اين ناوگان ميانسال مي باشد.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان ادامه داد: به دليل كهنسال شدن ناوگان اتوبوسراني اصفهان هزينه تعميرات اين ناوگان ۳۰۰ درصد افزايش يافته است لذا نمايندگان مجلس بايد در بودجه سال ۹۲ نگاه ويژه اي به بحث حمل و نقل عمومي به خصوص در كلانشهرها داشته باشند.
حاج رسوليها گفت: در بودجه سال ۹۲، شهرداري ۶۲ ميليارد تومان براي خريد اتوبوس اختصاص داده شده است.
وي با تاكيد بر مشاركت بخش خصوصي در پروژه هاي شهري عنوان كرد: لازم است پروژه هاي مشاركتي با قوت بيشتري انجام شود اين در حالي است كه بخش خصوصي نيز خواستار سرمايه گذاري در پروژه های شهری است./ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.