سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

پذیرش دانش‌آموختگان افغان در رشته تربیت معلمی در سال 1391

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: علاقه‌مندان و مستعدان در حوزه تربیت‌ معلم در سال جاری در دو دانشگاه رجایی و فرهنگیان پذیرش می‌شوند.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ؛علی اصغر یزدانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری افغانستان‌شناسی که در محل اردوگاه مازندران مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کشور افغانستان پس از سال‌های متمادی جنگ، سختی، مبارزه و ایستادگی امروز نیازمند مهارت و تخصص جوانان این سرزمین در مسیر استقلال‌طلبی است.

وی افزود: ایران همواره حامی کشور دوست و همجوار افغانستان بوده و به ویژه در مسیر علم آموزی به طور یکسان با دانش‌آموزان ایرانی از امکانات بهره‌مند می‌شوند.

یزدانی با بیان اینکه ایران و افغانستان دارای قرابت‌های فرهنگی و دینی زیادی هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ و ادب،عرفان و اخلاق و تمام آموزه‌ها میان دانش‌آموزان ایرانی و افغانستانی یکسان بوده و تلاش‌ها در مسیر حمایت دانش‌آموزان افغانی برای بهره‌گیری از علم روز دنیا است.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود 340هزار دانش آموز افغان در حال تحصیل بوده و از تمام امکانات آموزشی بهره مند هستند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش از اعزام 26هزار نفر از دانش آموختگان افغان دانشگاه شهید رجایی به افغانستان خبر داد و تاکید کرد: دانش‌آموزان افغان همواره امکان بهره‌مندی از تحصیل و ورود به دانشگاه را داشته‌اند.

یزدانی تصریح کرد: علاقه‌مندان در حوزه تربیت‌ معلم در سال جاری در دو دانشگاه رجایی و فرهنگیان پذیرش می‌شوند./ک

برچسب ها: ایران ، دانشگاه ، تحصیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.