سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

پسته خندان خندان می رود !!!

روزگاری بود دلمان را خوش کرده بودیم به عید و تنقلاتش به همراه عیدهای آن اما این روز ها با نگاهی اجمالی به نرخ تنقلات عید باید از خیر صابون هایی که به شکم زده ایم بگذریم .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان ، بازار قدیمی کرمان همیشه ما رابه دوران کودکی مان می برد زمانی که دست در دست پدر و مادر به بازار می آمدیم وآنچه که به چشممان خوش بود می خریدیم .

مادر "هم تنقلات عید را می خرید میوه ، شیرینی ، آجیل و شکلات ...

حالا بعد از گذشت سالها وقتی به بازار قدیمی آمدم بازار همان بازار بود اما آدم ها تک وتوکی تغییر کرده بودند خواستم مثل مادر خرید کنم دیدیم با نرخ میوه وشیرنی آشنا هسنم اما آجیل عید ناآشنا است !

همه نوع آجیل بالای ده هزار تومان بودند و عدهای مرز بیست تومان را هم گذرانده بودند به لبخند پسته که رسیدم لبخند بر روی لبانم ماسید 52 هزار تومان، همه رد می شدند و به نرخ آجیل اعتراض داشتند .

یاد توصیه ی پزشکی افتادم که می گفت : مغزها حاوی امگا 3و6 هستند همچنین آهن هم دارند .

این روزها برای این که نرخ بازار را کنترل شود صادرات پسته را ممنوع شده کالایی که برای کشور ارز آوری دارد

صادرات پسته ممنوع

در سایت ماهان نیوز خواندم ، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفته : در سال 200 هزار تن پسته به طور متوسط برداشت می‌کنیم که بیش از 70 درصد آن صادر می‌شود و کمتر از 30 درصد برای مصرف داخل و ضایعاتی است که طی یک سال مصرف می‌شود.
محسن جلال‌پور افزوده : برآورد ما این است که طی یک سال حداکثر 20 هزار تن پسته مصرف داخل است و ما نمی‌توانیم برای 20 هزار تن مصرف داخلی، بازار صادراتی را که بازار بسیار بزرگی است از دست بدهیم و به نظر می‌آید این تصمیم قدری غیر کارشناسی بوده و راه‌های بهتری هم وجود دارد.

باید منتظر ماند دید آیا این دستور در قیمت خشکبار به خصوص پسته تاثیری دارد و می توان به کاهش قیمت امیدوار بود و این تصمیم بر ارز آوری این محصول چه تاثیری خواهد گذاشت؟/س

گزارش از : حمیده یزدی نژاد

برچسب ها: پسته ، خندان ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
فلاحی
۰۷:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
خانم یزدی نژاد عزیز گزارش خوبی بود ممنون.
با سپاس
یکی از همکاران شهرستانییت