سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

مصرف ماهی موثر در درمان افسردگی

یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی معتقد است، مصرف ماهی تاثیر مهمی بر سلامتی افراد دارد و مصرف دوبار در هفته آن توصیه می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مریم شیرمستی گفت: ماهی حاوی اسید چرب ضروری امگا سه می باشد، از این رو خاصیت ضد التهابی داشته و تضمین کننده سلامت قلب و عروق می باشد.

به گفته این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، ماهی همچنین حاوی روی، سلنیوم و سایر مواد معددنی مفید بوده و مقادیری از ویتامین های گروه "ب” همدر آن یافت می شود. ماهی خاصیت ضد افسردگی داشته و از این جهت مصرف آن به منظور جلوگیری از بروز افسردگی های پس از زایمان در زنان مفید می باشد.

وی مصرف ماهی را از این جهت که در تقویت مغز و سلول های عصبی جنین نقش موثری دارد، در زنان باردار ضروری ارزیابی کردو ترکیبات موجود در ماهی در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد، مصرف ماهی در کاهش ابتلا به بیماریهای ویروسی و میکروبی نقش مهمی دارد و به دلیل اسید آمینه آرژنین، مصرف آن در کودکان به منظور افزایش رشد آنان مفید است .

شیرمستی گفت: مصرف ماهی کیلکا از این جهت که به همراه استخوان می باشد، نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان در افراد مسن دارد و با تامین کلسیم نقش موثری در رشد کودکان و نوجوانان دارد و در مواردی که دسترسی به ماهی تازه امکان پذیر نیست مصرف کنسرو های ماهی استاندارد پیشنهاد می شود،

وی تاکید کرد: مصرف ماهی های کنسرو شده به علت دارا بودن مقادیر زیادی نمک در افرادی که مبتلا به فشار خون هستند، به هیچ وجه توصیه نمی شود و توصیه می شود این افراد کنسروهای بدون استفاده از روغن مصرف کنند.. در مناطق کوهستانی که دسترسی کمتری به ماهی های غیر پرورشی وجود دارد، مصرف ماهی های پرورشی توصیه می شود که شیرمستی تنها تفاوت ماهیان پرورشی و دریایی در میزان ید آنها می باشد، تا آنجا که میزان ید موجود در ماهیان دریایی 100 برابر بیشتر از میزان ید ماهیان پرورشی است و در مناطق کوهستانی استفاده از ماهی قزل آلا توصیه می شود

این کارشناس تغذیه ورژیم درمانی همچنین بخارپز و کباب کردن ماهی را بهترین شیوه های مصرف آن عنوانو توصیه کرد تا حد امکان از سرخ کردن ماهی ها خودداری شود. در صورت سرخ کردن ماهی توصیه می شود از حداقل میزان روغن استفاده شود، چرا که سرخ کردن ماهی در روغن سبب کاهش نسبت امگا سه به امگا 6 شده و همین مسئله جنبه درمانی آن را کمتر می کند.

شیرمستی سپس به همه افراد توصیه کرد حداقل دو بار در هفته و هر بار به میزان 100 تا 150 گرم مصرف ماهی را در برنامه غذایی خود بگنجانند. ماهی سالمتر ماهی است که چشم های شفاف و براق تری داشته و خاصیت ارتجاعی آن بیشتر باشد، به این معنا که با فشار دادن گوشت ماهی جای انگشت ها ظرف چند ثانیه برگردد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، ماهی ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.