میرزا بیگی اظهار داشت: توانایی بازی در کودکان بستگی به ماهیت عملی آنها دارد، هر چقدر کارهای عملی در کودکان پیچیده تر باشد آنها یاد می گیرند که در بزرگسالی کارهای پرمحتوا و سنگین را تجربه کنند.
وی با بيان اينکه بازی در کودکان سه مرحله دارد: مرحله ی تمرینی، مرحله وانمود سازی و مرحله بازی های با قاعده تصريح کرد: کودکان در بازیهای تمرینی به نوعی ابتکار دست می یابند که از طریق وانمود سازی فعالیتها و نقش اشیا ایجاد می شود، مثل پانتومیم و در بازی های با قاعده می توان بازی با گیم و فوتبال را نام برد.
وی در پایان اظهار داشت: کودکان در هنگام بازی اولین آگاهی ها از خویش و چگونگی ارتباط برقرار کردن با دیگران را تجربه می کنند.