سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستای یکسان سازی آموزش

شوندي: براساس تفاوت های فیزیولوژیکی کار کردیم/ فدراسیون جهانی مهمترین منبع آموزشی است

یک دوره کلاس یکسان سازی تدریس از سوی کمیته آموزش فدراسیون والیبال به طور سراسری در تهران برگزار شد.

نادر شوندی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت:‌هدف ما از برگزاری این دوره آموزشی یکسان سازی روش های تدریس در سراسر کشور بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استقبال مدرسان از حضور در این کلاس بسیار عالی و ایده آل بود به طوری که از مجموع 80 مدرس در بخش آقایان 70 نفر، و در بخش بانوان از مجموع 66 نفر، 55 نفر در این کلاس شرکت کرده بودند.
با توجه به این موضوع می توان گفت: 90 درصد مدرسین کشور به تهران و برای حضور در کلاس یکسان سازی آموزش آمده بودند.

وی گفت: کمیته آموزش فدراسیون والیبال در این کلاس به دنبال به روزرسانی روش های تدریس براساس سرفصل های کلاس های مربیگری درجه 3 و 2 و 1 بود، با توجه به این مسئله هم اکنون می توان با صراحت اعلام کرد که یک مدرس در دورترین شهر و استان کشور به یک مدرس در تهران از نظر آموزش و اصول آن در پنجه، ساعد و... یکسان و هماهنگ عمل می کند.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون والیبال در خصوص منابعی که از آن برای ارائه در این کلاس استفاده کرده است، اظهار داشت: منابع آموزشی ما در این کلاس از کتاب های فدراسیون جهانی، منابع علمی تحقیقاتی و آخرین یافته های والیبال جهان بود اما در کل مهمترین منبع ما اطلاعات فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) بود.

*از کارگروه های مختلف و فنی دعوت به همکاری کردیم

شوندی در خصوص این موضوع که والیبال بانوان و آقایان در اجرا از نظر فنی تفاوت زیادی دارد، خاطر نشان کرد: با درک تفاوت‌های فنی که در والیبال بانوان و آقایان وجود دارد سعی کردیم که از کار گروههای مختلف و دارای تجربه دعوت به همکاری کنیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا کار گروه تکنیک والیبال را در این کلاس در بخش آقایان، محمد‌جعفر هوتهم،فرهاد اعرابی، خسرو ابراهیم و کرد بچه و در بخش بانوان علی معمری و محمد‌صادق پشنگ را تشکیل دادند. کار تدریس کار گروه آمادگی جسمانی در بخش مردان علی‌رضا سلیمی و در بخش بانوان پدیده بلوری‌زاده بر عهده داشتند.

رئيس کميته آمورزش فدراسيون واليبال اظهار داشت: تدریس کار گروه مدیریت بر عهده احسانی، تدریس کار گروه مربیگری هم در اختیار احمد توسلی بود.

شوندی تصریح کرد: تدریس کار گروه آموزشی تاکتیک در بخش مردان بر عهده حسینعلی مهران پور، حسین معدنی، جهانگیر سید عباسی و در بخش زنان بر عهده میترا شعبانیان، فریبا صادقی و علی‌رضا معمری بود.

وی يادآور شد: اعضا و مدرسین کار گروهها را طی کارشناسانه انتخاب کردیم طی برگزاری 2 الی سه جلسه با حضور آنها سر فصل ها مورد بررسی قرار گرفت و اعضا به طور سازمان یافته وظایف خود را شناختند.

شوندي گفت: برای ارائه هر چه بهتر اصول و موارد فنی مورد نظر در این کلاس مدرسین کار گروههای مختلف حدود 20 جلسه در فدراسیون را با یکدیگر برگزار کردند و در این دوران به هماهنگی ایده‌آل رسیدند./مح
برچسب ها: کمیته ، آموزش ، کلاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.