سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

در کمیساریای ملل متحد سیاست‎های ویژه‎ای در مورد مهاجران در دست بررسی است

معاون دفتر کمیساریای سازمان ملل متحد گفت: سیاست‎های ویژه‎ای در مورد مهاجران در دست بررسی است .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، فرانچسکو آردیسون در مراسم اختتامیه مسابقات کشوری افغانستان شناسی در اردوگاه مازندران در مشهد، اظهار کرد: زمانی که جنگ افغانستان شروع شد من یک جوان بودم و بخوبی مشکلات و حملاتی که به این کشور صورت گرفته است را به یاد دارم.

وی افزود: این وضعیت دشوار هنوز در افغانستان وجود دارد؛ این در حالی است که مردم و دولت ایران با وجود فرهنگ و دین مشترک، از مهاجران افغان میزبانی کردهاند.

آردیسون ادامه داد: دولت ایران در مورد پناهندگان طبق کنوانسیون سازمان ملل عمل میکند، البته خدمات جمهوری اسلامی در مورد بهداشت و اقدامات جدید در زمینه بیمه پناهندگان موضوعی بی نظیر در دنیا است.

معاون دفتر کمیساریای ملل متحد در امور پناهندگان در تهران تصریح کرد: ایران در بحث آموزشهای فنی و حرفهای برای پناهندگان فعالیتهای خوبی دارد.

وی شرایط پناهندگی را موقت و گذرا دانست و تاکید کرد: مهمترین کمک در این وضعیت کمک به بازگشت پناهندگان به کشورشان است. اداره اتباع و مهاجران خارجی ایران با ایجاد تسهیلات برای بازگشت پناهندگان به کشورشان، راه حل بزرگی را پیش پای مهاجران گذاشته است.

معاون دفتر کمیساریای ملل متحد در امور پناهندگان در تهران خاطرنشان کرد: امروز سیاستهای ویژهای در مورد مهاجران در کمیساریای ملل متحد در دست بررسی است که اقدامی مثبت و تسهیلاتی موثر برای بازگشت  مهاجران به کشورشان است.

وی عنوان کرد: البته کمیساریای عالی سازمان ملل راه حل پایداری در این زمینه دارد که اسکان مجدد در کشورهای دیگر است، اما این در حالی است که بر اساس ظرفیتهای موجود، این روش نمی‌تواند تمام مهاجران را اسکان مجدد دهد، بنابراین بهترین و معقولانهترین تصمیم بازگشت داوطلبانه به افغانستان است.

آردیسون اظهار کرد: اقدامات زیادی برای ایجاد آرامش در افغانستان صورت گرفت اما باید صادقانه گفت که ایدهآل نیست و امیدوارم پس از سال 2014 شاهد پیشرفت و تغییرات مثبتی در افغانستان باشیم.

 

وی تاکید کرد: مهاجرانی که به کشور خود باز میگردند علاوه بر پیغام برادری که به سرزمین خود میبرند با کسب مهارتها و تحصیلات میتوانند سبب پیشرفت کشور باشند/س 

 

 

برچسب ها: سیاست ، جدید ، مهاجران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.