سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

طرح مدیریت سیلاب مازندران نیازبه 1000 میلیارد اعتبار

معاون مدیرکل بحران استانداری مازندران گفت: طرح جامع مدیریت سیلاب استان نیاز به یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران، عطاالله داداش‌پور صبح امروز در نخستین همایش منطقه‌ای مدیریت سیلاب شهری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: خسارت سیل در شهرستان بهشهر در بخش تأسیسات زیربنایی 53 میلیارد ریال، مسکونی و تجاری و معیشتی 28 میلیارد ریال و کشاورزی با خسارت 35 میلیارد ریال بوده است.

معاون مدیرکل بحران استانداری مازندران کل خسارت شهرستان نوشهر را 418 میلیارد ریال دانست و ادامه داد: بخش تأسیسات زیربنایی 102 میلیارد ریال، بخش مسکونی و تجاری و معیشتی 207 میلیارد ریال، تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده یک‌هزار و 231 واحد، بخش کشاورزی با خسارت 98 میلیارد ریال، بخش ماشین‌آلات و کارگاه‌های تولیدی 11 میلیارد ریال بوده است.

داداش‌پور به خسارت شهر چالوس اشاره کرد و گفت: در شهرستان چالوس نیز سیل به 22 بخش تأسیسات زیربنایی به میزان 113میلیارد ریال، بخش مسکونی و تجاری و معیشتی 228 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

وی با اعلام این‌که برای آزادسازی و بازگشایی بستر رودخانه‌ها به طول یک‌هزار و 600 کیلومتر و به مساحت 900 هکتار با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال نیاز است، اظهار داشت: احداث طرح‌های تثبیت بستر رودخانه‌ها و بندهای انحرافی به تعداد 60 حلقه نیازمند 400 میلیارد ریال اعتبار است.

این مسئول با بیان این‌که ساماندهی و احداث دیوار حفاظتی رودخانه‌ها به طول 330 کیلومتر اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال می‌خواهد، عنوان کرد: برای فرهنگ‌سازی در بخش رعایت حریم و بستر رودخانه‌ها نیز اعتبار 10 میلیارد ریالی مورد نیاز است./س

برچسب ها: مدیریت ، سیلاب ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.