سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

اختصاص یک درصد بودجه دستگاههای اجرایی به فعالیت های زنان

مشاور رئیس جمهور گفت: بر اساس قانون بودجه سال 92 کل کشور، یک درصد بودجه دستگاههای اجرایی در سال آینده به فعالیت های امور زنان و خانواده اختصاص خواهد یافت.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،مریم مجتهدزاده صبح یکشنبه در جلسه تبیین و توجیه سند ملی خانواده در استانداری با اشاره به اينكه موضوع ارتقا جايگاه مشاور رئیس جمهور به معاونت در حال پيگيري ست، ياد آور شد: بر اين اساس جايگاه مشاورين بانوان در دستگاههاي اجرايي به معاونت ارتقا خواهد يافت.

مجتهد زاده  افزود: پرداخت حق اولاد به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش قانون خدمات كشوري، در دولت دهم مصوب شده است.


وي ادامه داد:  واگذاري حق عائله مندي براي دختران مجرد بالاي 40 سال نيز مصوب شده و در حال اجراست.

مشاور رئیس جمهور و رئیس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: يك درصد از اعتبارات دستگاه هاي اجرايي، در بودجه ي سال 92 كشور، به فعاليت هاي امور زنان و خانواده اختصاص يافت.


مجتهد زاده با اشاره به اينكه موضوع بيمه زنان خانه دار از سال 80 مورد بحث و پيگيري بوده است، افزود: اين قانون مصوب گشته و آيين نامه اجرايي آن در هفته هاي آتي نوشته و تدوين خواهد شد.


وی با بيان اين كه بانوان مشاور به عنوان بازوي اجرايي دستگاهها به شمار مي آيند و ايفاي نقش آنان در مجموعه متبوع، نيازمند وجود پست پرسنلي ست، تصريح كرد: اختصاص جايگاه تشكيلاتي به اين سمت، از ديگر دستاوردهاي برجسته دولت دهم است.

 نیمی از جمعیت سه میلیون و 100 هزار نفری مازندران را زنان تشکیل می دهند./ک

برچسب ها: اجرایی ، زنان ، مشاورین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.