سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم 5 هزار میلیاردی حمل و نقل ترافیک از بودجه سال آینده شهرداری؛

پروژه های حمل و نقلی همگام با پروژه های عمرانی / خیال خبرنگاران راحت، آرم طرح ترافیک می گیرند

معاون شهردار تهران اعلام کرد: از بودجه 12 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران برای سال آینده، 5 هزار میلیارد تومان مختص پروژه های حمل و نقل و ترافیکی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از نشست خبری که به منظور دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که صبح امروز در سالن کنفرانس سازمان حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه موضوع حمل و نقل و ترافیک به عنوان دغدغه زندگی شهرنشینی مطرح است افزود: حمل و نقل به عنوان یکی از شاخصه های مهم جامعه می تواند مبنای اندازه گیری شهر و کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه مشورت و کار کارشناسی و استفاده از نظرات نخبگان نمی توانیم به حمل و نقل پایدار و انسان محور برسیم اظهار داشت: به عنوان یک نیاز اضطراری به دانش در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیازمندیم و به همین منظور دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک طی روزهای عادی در تهران برگزار می شود.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه مهندسی ترافیک در کشور ما در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه نمی شود افزود: مهندسی ترافیک در ایران فقط در مقطع کارشناسی ارشد ارائه و تدریس می شود.

رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک، حمل و نقل مبتنی بر دانش را بسیار تاثیرگذار و مثمرثمر دانست و تاکید کرد: برای دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک یک هزار مقاله از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد 160 مقاله برای ارائه و 210 مقاله برای پوستر پذیرفته شده است.

علاوه بر این 23 نهاد در حد ملی در این کنفرانس حضور دارند.

تشکری هاشمی در خصوص رویکردهای کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک یادآور شد: حمل و نقل همگانی، سیستم های هوشمند حمل و نقل، حمل و نقل و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک، اقتصاد حمل و نقل، آموزش و فرهنگسازی و قوانین و مقررات حمل و نقل از جمله رویکردهای دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک است.

وی با اشاره به حضور کشورهای خارجی در این کنفرانس اذعان داشت: برزیل، هندوستان، بلژیک، استرالیا، انگلیس، کانادا، ترکیه، آمریکا و نروژ از کشورهایی هستند که در این کنفرانس حضوری فعال خواهند داشت، علاوه بر این از 20 کشور مختلف دنیا نیز مقالاتی برای کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک ارسال شده است.

در ادامه این نشست معاون شهردار تهران به سوالات حاشیه ای خبرنگاران نیز پاسخ گفت.

** خیال خبرنگاران راحت تا پایان سال 92 آرم طرح ترافیک می گیرند

تشکری هاشمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر مهلت ارسال مدارک خبرنگاران تا 30 اسفند ماه گفت: خبرنگاران در صورت احراز شغل خبرنگاری نگران آرم ترافیک خود نباشند و این قشر تا زمانی که آرم های طرح ترافیک سال 92 اعتبار دارند می توانند نسبت به درخواست آرم و ارسال مدارک خود اقدام کنند.

** همزمان با ساخت تونل نیایش خط 6 و 7 مترو هم در حال ساخت است

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص انتقاد برخی از افراد در خصوص ساخت تونل نیایش افزود: همزمان با ساخت تونل نیایش و پل صدر ساخت خط 7 و 6 مترو همین طور کارخانه واگن سازی و توسعه خطوط بی آر تی نیز در دستور کار قرار دارد و پروژه های حمل و نقل و ترافیکی همگام با پروژه های عمرانی است.

** 5 هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل شهری

مهندس تشکری هاشمی حمل و نقل عمومی را از جمله مسائل درجه یک شهرداری دانست و خاطر نشان کرد: از بودجه 12 هزار میلیارد تومانی شهرداری که برای سال 92 به شورای شهر ارسال شده بیش از 5 هزار میلیارد تومان آن برای توسعه حمل و نقل و پروژه های ترافیکی اختصاص داده شده است./ز

برچسب ها: ترافیک ، مهندسی ، نخبگان ، تدریس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.