سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

ایران تعیین‌کننده معادلات سیاسی منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:جمهوری اسلامی ایران نقشی تعیین‌کننده در معادلات سیاسی منطقه دارد و ادعاهای واهی شورای همکاری خلیج فارس نتیجه‌ای دربرنخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور با اشاره به پیشنهاد ایران برای بررسی مسئله سوریه و بحرین در مذاکرات آتی ایران و ۱+۵ در قزاقستان و محکومیت این پیشنهاد از سوی شورای همکاری خلیج‌فارسگفت:جمهوری اسلامی ایران نقشی تعیین‌کننده در معادلات سیاسی منطقه دارد و همواره آمادگی خود را برای انجام مذاکرات اعلام کرده است و لذا ادعاهای شورای همکاری خلیج‌فارس محلی از اعراب ندارد.
وی ادامه داد: اگر آمریکا امروز در همه پروژه‌های منطقه‌ای خود شکست خورده، به دلیل رعایت نکردن وزن ژئوپولیتیکی ایران در منطقه است.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد ایران برای بررسی مسئله سوریه و بحرین تصریح کرد: متهم کردن کشورمان به دخالت در امور داخلی سوریه و بحرین اقدامی بی‌اثر است چراکه ایران همواره به دنبال حل مسالمت‌آمیز بحران در این کشورهاست.
حقیقت پور همچنین اظهار داشت: طرح این پیشنهادات از سوی ایران مثبت بوده و در راستای بررسی و تبادل نظر درباره مسائل بحرین و سوریه صورت گرفته است.

حقیقت‌پور در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری حادثه ۲۲ بهمن قم گفت: ابعاد و زوایای مختلف این حادثه و اخلال در سخنرانی رئیس مجلس در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در حال بررسی و پیگیری در کمیسیون است.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، با ردن کردن پیشنهاد ایران مبنی بر بررسی مسئله سوریه و بحرین در مذاکرات آتی ایران و ۱+۵ در قزاقستان اعلام کرد که این پیشنهاد نمونه دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه است/س 

برچسب ها: اردبیل ، معادلات ، سیاسی ، منطقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.