سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازراتي بخریم یا کوآلا؟

تهران به يک باغ وحش مخفي تبديل شده که هر چند وقت يک بار از گوشه کنارش توله خرس و بچه شير راه به کوچه و خيابان پيدا مي‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، آخرين تصويري که از کوآلاها داريد چيست؟ احتمالا نسخه‌اي زنده يا کارتوني چسبيده به درخت در جنگل‌هاي استراليا اما مي‌خواهيد باور کنيد و مي‌خواهيد نه؛ همين جا، در پايتخت ايران آدم‌هاي هستند که حاضرند 800 ميليون تومان براي داشتن يک جفت از اين حيوان در خانه هزينه کنند و تازه بعد از خريد خود کوآلاها دغدغه تهيه برگ اکاليپتوسش را دارند تنها غذايي که اين حيوانات به عنوان خوراک روزانه آن را به رسميت مي‌شناسند.

 به اين ترتيب روشن مي‌شود که دغدغه‌هايي گران‌تر از داشتن ماشين‌هاي لوکس و خانه‌هاي آن چناني هم در اين حوالي وجود دارد، آدم‌هايي هستند که از داشتن مازراتي چشم مي‌پوشند و در عوض کوآلا مي‌خرند؛ دانه‌اي 400 ميليون تومان.

رئيس اداره محيط زيست استان تهران همين چندي پيش پس از آن که توله خرس‌ها و بچه شيرهاي سرگردان در گوشه کنار شهر پيدا شدند سرانجام به اين نکته اعتراف کرد که «پايتخت پر از باغ وحش‌هاي مخفي شده که سازمان محيط زيست از آن‌ها بي‌خبر است، باغ وحش‌هايي که به گفته رسول اشرفي پور به خاطر تمايل مردم به نگه‌داري از حيوانات غيرخانگي و افزايش قاچاق و تجارت حيواناتي مثل مار، سمندر، سنجاب، تمساح و ميمون شکل گرفته‌اند، «مجله مهر» به سراغ يکي از واسطه‌هاي اين باغ‌ وحش‌هاي زيرزميني و مخفي رفته و با او گفتگو کرده است.

اين واسطه‌اي که در بساطش هر حيواني پيدا مي‌شود؛ از طاووس و جغد و خوک‌چه هاي هندي گرفته تا شير و پلنگ و کوآلا، صفحه فيس بوکي دارد پر از فيلم و عکس از حيواناتي که خريد و فروش مي‌کند، گرگ قهوه‌اي روسيه که با قلاده مهارش کرده‌اند، قورباغه درختي چشم قرمزي که به درختچه مصنوعي گوشه اتاق چسبيده و مار پي‌تون سبزي که در تراريوم شيشه‌اي‌اش دور خود پيچيده و کسل و بي‌حوصله با يک تکه گوشت کلنجار مي‌رود بله اين جا تهران است پايتخت ايران.

مظنه بازار را همين واسطه که پيمان نام دارد داده است: «خريد و فروش قانوني کوآلاها غيرممکن نيست کافي است باغچه‌اي با چند درخت داشته باشيد تا کوالايتان به يکي از آن‌ها بچسبد و 18 ساعت از شبانه روزش را بخوابد در 6 ساعت باقي مانده هم بايد به فکر تامين برگ‌هاي اکاليپتوس باشيد، کوآلا تا يک سال قبل جفتي 200 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شد اما حالا با دلار 4 هزار توماني هر جفتش حداقل 800 ميليون تومان خرج برمي‌دارد.

 البته الان فصل کوآلاهاي سه چهار ماهه نيست اما مي‌تواند برايتان يک جفت کوآلا جوان پيدا کنم حدود 5، 6 ماهه، خيلي آرام و بي‌دردسرند فقط بايد بتوانيد اکاليپتوس‌شان را تامين کنيد».

 کوآلاهايي که پيمان از آن‌ها حرف مي‌زند از پاکستان وارد مي‌شوند اما ترکيه و ارمنستان هم دروازه‌هاي ديگري هستند که پاي ايگوانا و خرس و بچه‌ شير‌هاي خانگي را به ايران باز مي‌کنند و رقم‌هاي ميليوني و ميلياردي را با چند دست واسطه از کشور بيرون مي‌برند.

 يک جفت ببر سفيد بنگال را مي‌توانيد با قيمت يک ميليارد تومان در کمتر از 45 روز تهيه کنيد اما اگر دنبال حيوان کم خرج‌تري مي‌گرديد مي‌توانيد روي گربه سان ديگري مثل توله شيرها فکر کنيد يک جفت توله شير را مي‌توانيد با قيمت 20 تا 25 ميليون تومان بخريد و حداکثر يک هفته بعد از سفارش و عقد قرار داد آن‌ها را تحويل بگيريد اما براي تحويل گرفتن يک گله 50 راسي از گوزن‌هاي زرد اروپايي کمتر از 10 روز زمان نياز داريد.

 اين گوزن‌ها جفتي 10 تا 12 ميليون تومان قيمت دارند که با تخفيف ويژه مي‌توانيد آن‌ها را جفتي 7 ميليون تومان تحويل بگيريد.

پيمان مي‌گويد: «صاحبشان لنگ پول است و باهاتان راه مي‌آيد بارمان خيلي سالم است ضمن اين که گوزن‌هاي ماده اين گله باردارند و مي‌توانيد بره‌هايشان را بعد از به دنيا آمدن بفروشيد» حرف کوآلا که وسط مي‌آيد داشتن پاندا هم جذاب مي‌شود اما از اين خبرها هم نيست مي‌توانيد روياي داشتن ببر بنگال و کوآلا را در خانه محقق بدانيد.

 اما پاندا داستان ديگري است «پاندا چند مشکل عمده دارد به خاطر همين ما تا به حال براي کسي تهيه نکرده‌ايم مهم‌تر از همه اينکه بايد براي غذايش برگ‌های بامبو تهيه کنيد که کار دشواري است».

منبع: هفت صبح

انتهای پیام/
برچسب ها: کوآلا ، توله ، خرس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
رضا قنبرنژاد
۲۱:۳۰ ۲۰ تير ۱۳۹۹
خیلی عالی