سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کم بودن ساعت مطالعه، زیبنده جامعه اسلامی نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بااشاره به کم بودن ساعت مطالعه، کتابخوانی و مراجعه به کتابخانه ها در جامعه گفت: این نقیصه، زیبنده جامعه اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حمیدرضا فولادگر در سومین همایش تجلیل از چهره های ماندگار نهضت مطالعه مفید استان اصفهان افزود: این کشور با سابقه دینی و تمدن چندین هزار ساله خود در عرصه مطالعه نسبت به کشورهای دنیا، ضعیف است.

وی اظهار کرد: این در حالیست که وجه تمایز فرهنگ دینی ما نسبت به سایر ادیان، معجزه قرآن به عنوان کتاب علم و معرفت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: شاید بتوان یکی از دلایل این کاستی را در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شبکه های رادیویی و تلویزیونی بتوان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش بسیار زیادی از مسائلی که مردم از کتاب یاد می گرفتند اکنون از طریق رسانه ها و تلویزیون می آموزند ولی باز هم این آموزه ها نمی تواند جایگزین کتاب شود.

فولادگر اظهار کرد: در شرایط حاضر، جوانان با شیوه های مختلف می توانند به اطلاعات مختلف، علمی، فرهنگی و سیاسی دسترسی داشته باشند ولی سطح مطالعه زیاد و عمق آن بسیار کم است.

در این همایش جمعی از فعالان عرصه نهضت مطالعه مفید در استان اصفهان شامل کتابداران و کتابخوانان نمونه، حامیان کتابخوانی شامل فرمانداران، شهرداران، بخشداران و اعضای شوراهای اسلامی، اساتید دانشگاه و رسانه های فعال در این عرصه تجلیل شدند/س .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.