سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد پارک در محدوده "تپه اشرف" الحاق ارزشمندی است

با وجود این که احداث واحدهای مسکونی و پارک در محدوده ی تپه ی باستانی "اشرف" موجب نابودی آن می شود معاون میراث فرهنگی ایجاد پارک را الحاق ارزشمندی می داند.

ناصر طاهری معاون میراث فرهنگی استان اصفهان در خصوص احداث پارک در محدوده ی این تپه و نصب داربست ها به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: احداث پارک موضوع جدیدی نیست و در گذشته هم با اين مساله روبرو شده بودیم به نظر من ایجاد پارک در محدوده ی تپه ی باستانی اشرف الحاق ارزشمندی است.
معاون میراث فرهنگی اصفهان با توجه به این که نصب داربست در اطراف این تپه موجب از بین رفتن بدنه ی شمالی آن شده، ادامه داد: نصب داربست با همکاری شهرداری صورت گرفته و برای ایجاد حریم برای تپه نصب شده است.

طاهری به کاوش باستانشناسان سازمان میراث فرهنگی در این تپه اشاره کرد و گفت: چهار فصل در این تپه کاوش شده و آثار ارزشمندی نیز بدست آمده که نتایجی را هم به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: هدف ما تغییر محدوده تحریم این تپه ی باستانی بوده و همواره یگان های حفاظتی سازمان از این تپه حفاظت و بازدید می کنند.

گفتنی است؛ تپه باستانی اشرف در شمالی شرقی شهر اصفهان در کرانه زاینده رود قرار دارد و این محوطه ی باستانی با وسعت هفت هکتار دارای برگه های مهم از تاریخ اصفهان است و این تپه تنها تپه تاریخی شهدا اصفهان است./ي2
برچسب ها: تپه اشرف ، اصفهان ، طاهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.