سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق در بازار دوربین‌های خانگی +نمودار

بازار دوربين‌هاي كامپكت (خانگي) حدود يكسال است كه نسبت به ساير نمونه‌هاي دوربين رونق دارد و اكنون با نزديك شدن به تعطيلات نوروزي و آغاز فصل سفرهاي نوروزي بازار گرم‌تري را در پيش رو دارد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛به گفته فعالان بازار دوربين، برخلاف ساير نمونه‌هاي دوربين و تجهيزات عكاسي، بازار دوربين‌هاي جمع و جور و ساده كامپكت رونق دارد. آنها ضمن اشاره به رشد قيمت‌ها نسبت به ماه‌هاي قبل گفتند، از حدود يكسال قبل روند صعودي قيمت دوربين (از خانگي گرفته تا حرفه‌اي) آغاز و تا كنون ادامه دارد و با وجود اينكه رشد قيمت در مورد همه دوربين‌ها در يك حد بوده است، اما در بازار دوربين‌هاي حرفه‌اي كه قيمت بالاتري دارند محسوس‌تراست. 


به گفته آنها چنين موضوعي موجب ريزش تقاضا براي دوربين‌هاي حرفه‌اي و به ويژه نيمه حرفه‌اي در بازار و پررنگ شدن نمونه‌هاي كامپكت كه قيمت كمتري دارند شده است. 

علي محسني، يكي از كسبه بازار كامپيوتر با اشاره به اين موضوع كه با نزديك شدن به عيد نوروز بازار دوربين‌هاي خانگي و همچنين برخي از تجهيزات عكاسي نظير سه پايه و... رونق گرفته است مي‌گويد: علت رونق و به چشم آمدن دوربين‌هاي كامپكت، علاوه بر قيمت كمتري كه نسبت به ساير نمونه‌هاي موجود در بازار دارند اين است كه شركت‌هاي عرضه‌كننده با درك اين موضوع كه قدرت خريد مصرف‌كننده در چه حدي است به فكر رشد تنوع و ارتقاي كيفي دوربين‌هاي خود افتاده‌اند.




به همين دليل طي مدت اخير برندهاي مطرحي نظير كانن، پاناسونيك، المپيوس، سوني و... به عرضه نمونه‌هاي باقابليت از اين دوربين‌ها به بازار پرداخته اند. 

مسوول فروش يكي از نمايندگي‌هاي فروش دوربين‌هاي كانن در پاساژ پايتخت در اين باره به «دنياي‌اقتصاد» گفت: اگرچه قيمت‌ها طي يكسال اخير در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد افزايش يافته است،اما به دليل عرضه نمونه‌هاي باقابليت اكثرا توجه‌ها به سمت اين دوربين‌هاي خانگي جلب شده است. 

وي با اشاره به اين موضوع كه از اواسط بهمن‌ماه ميزان تقاضا براي كامپكت‌ها به ويژه با برندهاي كانن، سوني، المپيوس، نيكون و... افزايش يافته است، گفت: در اين بين كانن سهم بيشتري از بازار را به خود اختصاص داده است.
زيرا اين برند عرضه‌كننده دوربين‌هاي حرفه‌اي و تجهيزات عكاسي است و در ضمن سابقه خوبي در ذهن مصرف‌كنندگان دارد. ضمن اينكه از لحاظ قيمت تا حدودي با برندهايي نظير سوني و... برابري مي‌كند. 

يكي ديگر از فعالان بازار هم در مورد موجودي دوربين‌ها به «دنياي‌اقتصاد» گفت: از آنجا كه طي ماه‌هاي قبل دوربين‌ها فروش چنداني نداشته و شركت‌ها نسبت به واردات اين كالا راحت‌تر از كالاهاي كامپيوتري هستند، بابت موجودي مشكل چنداني نداريم. اين فعال بازار گفت: برخي از كسبه به بهانه كاهش موجودي و رشد تقاضا قيمت‌ها را تا حدودي افزايش داده‌اند، اما بايد بگوييم كه در مورد برند كانن هيچ مشكلي نداريم و تنها در مورد برخي از مدل‌هاي دوربين‌هاي سوني تا حدودي با مشكل مواجه بوده‌ايم كه به نظر مي‌آيد اين مشكل رفع شده است. 

باشگاه فعالان آي سي تي نيز در گزارشي در مورد رده‌بندي برندها در بازار دوربين‌هاي كامپكت اعلام كرده است كه در بين برندهاي موجود در بازار دوربين برند كانن همچنان مانند سابق در صدر محبوب‌هاي بازار ايستاده است. بنا بر اين گزارش سهم محبوبيت كامپكت‌هاي اين برند در بهمن سال ۹۱ در حدود ۷/۳۵ درصد بوده است و در مقايسه با دي‌ماه سال ۹۰ كه سهم محبوبيت اين برند ۹/۳۱ درصد بوده است، رشد داشته است. پس از اين برند نيز سوني با كسب ۶/۲۴ درصد در رتبه دوم محبوب‌هاي بازار دوربين‌هاي كامپكت ايستاده است. 

در رده سوم نيز دوربين‌هاي فشرده و كوچك نيكون قرار دارند. پس از اين برند نيز سامسونگ و پاناسونيك قرار دارند.

برچسب ها: بازار ، دوربین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.