سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نباید اجازه داد بار دیگر گروهی تروریست و تاریک اندیش بر افغانستان چیره شوند

سفیر افغانستان گفت:نباید اجازه داد بار دیگر گروهی تروریست و تاریک اندیش بر افغانستان چیره شوند


 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد نصیر احمد نور در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری افغانستان شناسی در جمع جوانان مهاجر افغان در مشهد، افزود : ملت افغانستان امپراتوری شوروی سابق را همانند استعمار پیر انگلیس پس از 10 سال جنگ خونین بیرون راند و پایان حضور این کشور در افغانستان با پایان موجودیتش در عرصه سیاسی و قدرت جهانی همزمان شد.



وی افزود : آن روزها که شوروی به افغانستان یورش برد هرگز کسی باور نداشت که دیگر بتوانیم از یوغ شوروی خارج شویم اما ملت افغان با دست خالی ایستادند و آنان را بیرون راندند.

سفیر افغانستان در تهران گفت : اگر این اشغال نبود جهادی هم نبود و اگر جهاد نبود ، مهاجرتی هم نداشتیم و کشورهای منطقه از این خیال خام شوروری که دسترسی به آبهای گرم را در سر می پروراند چه بهای سنگینی را باید می پرداختند.

وی ادامه داد : 10 سال جهاد مردم این کشور نتیجه داد و این ملت استعمارستیز به خواسته خود یعنی بیرون راندن اجنبی رسید اما متاسفانه هر بار از این استعمارشکنی خود بهره لازم را نبرده و نتوانسته وضعیت داخلی خود را به درستی سامان دهد و راه ترقی و شکوفایی را در پیش بگیرد.



احمد نور خطاب به دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در رقابت افغانستان شناسی گفت : شما که دانش و مهارت آموخته در جمهوری اسلامی ایران هستید در بازگشت به کشور پیام آور صلح ، محبت و تحمل و دیگرپذیری ، علم ، معرفت و روشنایی برای سرزمین خود هستید.

وی افزود : بر خلاف گروههایی که زیر نام طالبان پیام ترور ، وحشت و جنایت را با خود به این سرزمین آوردند باید جوانان این سرزمین در هر کجا که هستند اجازه نداده که این کشور دوباره اشغال شود بلکه باید از فرصت و فضای باز کنونی استفاده کرده و فضا را به سمت آبادانی و حیات مجدد این کشور سوق دهند/س

 

برچسب ها: کمک ، مستقل ، بودن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.