سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مهلت مراجعه اتباع خارجی غیر مجاز دارای برگه خروج ، برای دریافت گذرنامه، تمدید شد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت : مهلت دریافت گذرنامه برای اتباع غیرمجاز افغان که برگه خروج دریافت کرده اند، یک هفته دیگر تمدید شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،محمد عجمی با اعلام این مطلب افزود :این دسته از مهاجرین که در طرح ساماندهی اتباع غیر مجاز سال 89 وزارت کشور شرکت و برگه بازگشت دریافت کرده بودند از امروز تا پایان هفته فرصت دارند تا برای دریافت گذرنامه مراجعه کنند.



وی افزود : از این تعداد که کد رهگیری دریافت کرده بودند در فراخوان بعدی 54 هزار نفر مراجعه و برگه هایی دریافت کردند که در آن زمان بازگشت آنها به افغانستان مشخص شده بود و باید در این فرصت به کشورشان باز می گشتند.

 
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ادامه داد : با توافق و هماهنگی هایی که میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اواخر سال 90 صورت گرفت ، مقرر شد به منظور تسهیل شرایط ،این افراد به جای بازگشت به افغانستان از طریق کنسولگری افغانستان گذرنامه دریافت کرده و روادید برایشان صادر شود.



عجمی در ادامه افزود : علاوه بر اتباع غیرمجازهم اینک 150 هزار مهاجر افغان دارای کارت آمایش و اقامت رسمی در استان وجود دارند و 60 هزار نفر از فرزندان آنان در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت : همچنین دو هزار و 700 دانشجوی افغان در مراکز آموزش عالی استان تحصیل می کنند و تا کنون 40 هزار پروانه اشتغال موقت برای این اتباع خارجی در این استان صادر شده است.

وی اعلام کرد: 90 درصد مهاجران افغان مقیم خراسان رضوی در مشهد پنج درصد در مهمانشهر تربت جام و پنج درصد در دیگر نقاط این استان ساکن هستند/س

 

برچسب ها: تمدید ، مهلت ، اعتبارها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.