سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

آزمایشگاه معاونت غذا وداروی خوزستان سرمایه ای مهم برای دانشگاه است

بازرس اداره كل آزمایشگاه های مرجع كنترل غذا و داروی كشور گفت: آزمایشگاه كنترل كیفی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی خوزستان به عنوان سرمایه ای مهم برای دانشگاه علوم پزشكی اهواز به شمار می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مهندس 'سیما جم' در حاشیه بازدید و بازرسی از آزمایشگاه كنترل كیفی مواد غذایی اظهارداشت: آزمایشگاه كنترل كیفی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی خوزستان از سطح بالایی از استاندارد ها، تجهیزات كارآمد، كارشناسان فنی با تجربه و كارآزموده برخوردار است.

وی با اشاره به مطلوب بودن ارزیابی های انجام شده از آزمایشگاه تصریح كرد: هدف از بازرسی ها تامین سلامت ایمنی محصولات غذایی و در نهایت حفظ سلامت افراد جامعه در برابر انواع خطرات بیماری هایی كه از طریق مواد غذایی قابل انتقال به مصرف كنندگان است.

مدیر آزمایشگاه كنترل كیفی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت: بازرسی و كنترل كیفیت آزمایشگاه‌های كارخانجات صنایع غذایی، بهداشتی، آرایشی و بسته‌بندی در سطح استان همواره در حال انجام است.

دكتر 'علیرضا جهانگیری' اضافه كرد: آموزش علمی و عملی مسوولان فنی كارخانجات قبل از شروع كار و اخذ پروانه كه برحسب نیاز در بخش های مختلف آزمایشگاه صورت می‌پذیرد، بازآموزی كارشناسان آزمایشگاه و مسوولان فنی صنایع غذایی، بهداشتی و آرایشی در حین كار یا موقعی كه به مشكلات بر می‌خورند و آموزش كارشناسان بهداشت محیط مراكز بهداشتی سطح استان در سطوح مختلف به ویژه در نحوه نمونه‌برداری از جمله فعالیت های این آزمایشگاه است.

وی تصریح كرد: تهیه دستورالعمل‌های لازم و ابلاغ به مراكز بهداشتی استان، فعالیت های آموزشی در زمینه برگزاری كارگاه های آموزشی برای كارشناسان آزمایشگاه و اداره نظارت، شركت در جلسات و كمیسیون های اداره كل آزمایشگاه‌ها، شركت در كنفرانس‌ها و سمینارها علمی داخل كشور، تهیه و تنظیم نمودارهای آماری در بخش های مختلف آزمایشگاه و تشكیل كلاس های كنترل كیفی داخلی را از دیگر فعالیت های در حال انجام در این آزمایشگاه عنوان كرد.

جهانگیری ادامه داد: عمده فعالیت این آزمایشگاه كنترل كیفیت شیمیایی، میكروبی و سم شناسی مواد خوراكی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در سطح واردات تولید كارخانجات استان و سطح عرضه در بازار مواد غذایی است.

مدیر آزمایشگاه كنترل كیفی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز خاطرنشان كرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف مواد غذایی، آن را به شماره تلفن 2232349-0611 واحد آزمایشگاه كنترل كیفی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی خوزستان گزارش دهند. /س
برچسب ها: معاونت ، دارو ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.